اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از فردا به مدت یک‌ هفته

نمایشگاه «جلوه‌های تبلیغ گروهی» در قم برپا می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم گفت: نمایشگاه «جلوه‌های تبلیغ گروهی» از سوم لغایت دهم اسفندماه در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برپا می‌شود.

نمایشگاه «جلوه‌های تبلیغ گروهی» در قم برپا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سعید روستا آزاد امروز در نشست خبری نمایشگاه جلوه‌های تبلیغ گروهی با اشاره به تبلیغ به عنوان اساس کار حوزه‌های علمیه اظهار کرد: آیات و روایات فلسفه تشکیل حوزه علمیه و تحصیل علوم دینی را تبلیغ دین می‌دانند.

وی افزود: امام راحل در صحیفه نور مطالب مهمی در خصوص تبلیغ دین آورده‌اند و مقام معظم رهبری تاکیدات فراوانی در این زمینه دارند بنابراین باید از ظرفیت عظیم تبلیغی حوزه نهایت استفاده را ببریم.

سرپرست معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به تشکیل اداره گروه‌های تبلیغی در این دفتر بیان داشت: وظیفه این اداره پشتیبانی از فعالیت‌های گروهی تبلیغ دین است.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه از دیرباز وظیفه تبلیغ دین و معارف اسلامی را بر عهده داشته‌اند و طلاب نیز وظایف خود را در مناطق مختلف انجام می‌دادند؛ امتیاز کار گروهی این است که از فکر جمعی استفاده شده و این فعالیت‌ها به صورت مستمر صورت می‌گیرد و افراد پیش از اعزام از محل تبلیغ خود اطلاع دارند.

روستا آزاد با بیان اینکه اثربخشی تبلیغ مولفه مهمی در ارزش‌گذاری امور تبلیغ دینی به شمار می‌رود ابراز کرد: آنچه بیش از هر چیز در فعالیت مبلغان نمود می‌یابد اخلاص، توکل و ذوق و سلیقه دینی توأم با صبر و حوصله است.

سرپرست معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم عنوان داشت: طلاب و روحانیون در بسیاری از مناطق بدون هیچ گونه چشم‌داشت مادی و با کمترین امکانات به تبلیغ دین مشغول هستند.

وی از برگزاری نمایشگاه «جلوه‌های تبلیغ گروهی» در قم خبر داد و افزود: در مجموع 54 گروه تبلیغی که حدود یک چهارم گروه‌های موجود هستند در این نمایشگاه غرفه خواهند داشت که تعدادی از آنها نیز در عرصه فضای مجازی مشغول فعالیت هستند.

روستا آزاد ادامه داد: نخستین نمایشگاه جلوه‌های تبلیغ گروهی دو سال قبل با شرکت 18 گروه تبلیغی برگزار شده بود و امسال هم مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه با حضور حجت‌الاسلام مروی معاون امور حوزه‌ای دفتر مقام معظم رهبری در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: این نمایشگاه از فردا پنجشنبه برپا شده و به مدت یک هفته در دو نوبت صبح و عصر از ساعت 9 تا 12 و 16 تا 19 پذیرای علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه 253 گروه تبلیغی در سطح کشور فعالیت می‌کنند گفت: دفتر تبلیغات حوزه علمیه از سوی دفتر مقام معظم رهبری حق اعطای مجوز ثبت و فعالیت این گروه‌ها را دارد.

روستا آزاد بیان داشت: تبلیغ گروهی دارای ویژگی‌های گوناگونی همچون ارتباط دو سویه میان طلاب و مخاطبان است و می‌تواند تاثیرگذاری بیشتری بر روی اقشار مختلف داشته باشد.

سرپرست معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از حمایت‌های این دفتر از گروه‌های تبلیغی خبر داد و افزود: برگزاری این نمایشگاه نیز در همین راستا صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در مراسم اختتامیه نمایشگاه جلوه‌های تبلیغ گروهی از گروه‌های برتر تجلیل خواهد شد گفت: انتخاب گروه‌های برگزیده بر اساس فرم‌های نظرسنجی مردمی و نیز گزارش‌هایی که این گروه‌ها به دفتر تبلیغات ارائه می‌کنند صورت می‌گیرد.

روستا آزاد ادامه داد: هفت گروه در این نمایشگاه در بخش تبلیغ نوین و نیز چهار گروه در امر تبلیغ رسانه‌ای فعالیت می‌کنند.

سرپرست معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان داشت: تبلیغ گروهی مولفه‌های برجسته‌ای دارد که مسئولان را وادار به حمایت‌های بیشتر از آنها می‌کند؛ استمرار، بهره‌مندی از فکر جمعی و اثربخشی فراتر از تبلیغ فردی از جمله این ویژگی‌ها هستند و در این میان رسانه‌ها می‌توانند با معرفی این خصوصیات نظر طلاب و روحانیون را به سمت گروه‌های تبلیغی جلب کنند.

انتهای پیام/78004/ج30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول