اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجری طرح ملی سلامت مردان ایران:

مراجعه 20 درصد مردان به مطب‌ها موفقیت بزرگی برای جامعه پزشکی است

خبرگزاری فارس: مجری طرح ملی سلامت مردان ایران گفت: در صورتی که بتوانیم حداقل 20 درصد از مردان ایرانی را به منظور معاینه و چکاب خود به سمت درمانگاه‌ها و مطب پزشکان بکشانیم، موفقیت بزرگی برای جامعه پزشکی محسوب می‌شود.

مراجعه 20 درصد مردان به مطب‌ها موفقیت بزرگی برای جامعه پزشکی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد یزدانی ظهر امروز در نشست خبری که به منظور هفته سلامت مردان ایران برگزار شد، اظهار داشت: عمر اجرای طرح ملی سلامت مردان در کشور به بیش از پنج سال می‌رسد و در این مدت بیشتر به دنبال ایجاد فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی مردان ایران برای ارزش قائل شدن به سلامتیشان بودیم.

وی ادامه داد: هر چند برای این منظور ویزیت رایگان را در این سال‌ها بهانه‌ای برای کشاندن مردان به سمت درمانگاه‌ها و مطب برای چکاب سالیانه قراردادیم، اما ویزیت رایگان مردان در طول یک روز تا یک هفته در محور کاری ما قرار ندارد.

عضو هیئت‌مدیره اورولوژی ایران خاطرنشان کرد: طرح ملی سلامت مردان که از یک روز به یک هفته ارتقا یافته است و اینکه مسئول سلامت مردان تنها پزشکان ارولوژی نیستند، لازم است که گروه‌های مختلف پزشکی را حداقل در این هفته وارد سازیم؛ این نتیجه اقداماتی است که از سال 85 تاکنون برای ارتقای سلامت مردان کشیده شد.

یزدانی تصریح کرد: در روز سلامتی مردان به دنبال این هستیم که به مردان گفته شود که مرگ یک مرد سبب از بین رفتن یک طایفه و یک خانواده می‌شود و به زنان بگوئیم که مواظب مردان خود باشند و به فرزندان یاد دهیم که برای سلامت پدران خود تلاش کنند.

*مراجعه دو نفر از هر 10 مرد به درمانگاه‌ها اتفاق بزرگ جامعه پزشکی است

وی عنوان کرد: اگر بتوانیم از هر 10 مرد ایرانی تنها دو نفر را برای چکاب خود به سمت درمانگاه‌ها و مطب‌ها بکشانیم، می‌توان گفت که در اجرای طرح ملی سلامت مردان قدم‌هایی برداشتیم.

یزدانی در پایان افزود: سال گذشته در یکی از درمانگاه‌های خصوصی چند تن از پزشکان متخصص با تلفن مشاوره‌های پزشکی به عموم مردم ارائه می‌کردند که مورد استقبال قرار گرفت؛ این اقدام باید در تمامی درمانگاه‌های خصوصی و دولتی انجام گیرد و یک تلفن را خاص مشاوره‌ پزشکی به مردم قرار دهند و اگر مردم به این اطمینان برسند که می‌توانند با یک تماس از راهنمایی‌های پزشکان استفاده و مشکل پزشکی خود را تا حدودی رفع کنند، حاضرند به ازای آن هزینه هم پرداخت کنند.

انتهای پیام/63003/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول