اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره راه و شهرسازی نور مطرح کرد

کم‌کاری پیمانکار دلیل اصلی کندی پروژه نور ـ آمل ـ چمستان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره راه و شهرسازی نور گفت: کم‌کاری پیمانکار دلیل اصلی کندی پروژه محور نور ـ آمل ـ چمستان است.

کم‌کاری پیمانکار دلیل اصلی کندی پروژه نور ـ آمل ـ چمستان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، داود اصغرزاده صبح امروز در جلسه شورای ترافیک شهرستان نور با اشاره به این‌که پروژه تعریض محور نور ـ چمستان ـ آمل در پنج نقطه توسط چهار پیمانکار در حال اجرا است، تصریح کرد: کم‌کاری و بی‌توجهی یکی از پیمانکاران دلیل اصلی کندی کار و عدم اجرای سریع پروژه است.

رئیس اداره راه و شهرسازی نور خاطر نشان کرد: درباره این پیمانکاران شهرستان نور دخالتی نداشته و متولی اصلی اداره کل راه و شهرسازی است، اما بر حسب وظیفه شرعی و مسئولیتی که در قبال مردم داریم پیگیری‌های لازم را انجام دادیم و حتی با اعتبار شهرستانی در بخشی از مسیر اختلاف ارتفاع جاده با شانه خاکی را همسان‌سازی کردیم.

وی ادامه داد: در قسمت‌هایی از این محور نیز با وجود این‌که تابلو و علائم به عهده پیمانکار است از اعتبارات شهرستانی تابلو و علائم نصب کردیم و در دو نقطه نیز آرام‌ساز و نیوجرسی نصب شد.

اصغرزاده درباره برخورد با پیمانکار خاطی هم گفت: این مسئله در اختیار اداره کل راه وشهرسازی است و تا آنجا که اطلاع دارم اقداماتی هم شده و احتمال اعمال ماده 46 متصور است، از طرفی هم این پیمانکار با وجود عملکرد ضعیف تقاضای تمدید قرارداد و أخذ مابه‌التفاوت را دارد.

شهردار ایزدشهر نیز در این جلسه گفت: بر اساس قانون باید 40 درصد از هزینه جرائم رانندگی به شهرداری‌ها برای رفع موانع ترافیکی پرداخت شود که این قانون اجرایی نشد و مانع انجام امور ترافیکی توسط شهرداری‌ها می‌شود.

احمد توکلی افزود: در سال‌ جاری هم فقط پنج میلیون تومان بابت علائم به شهرداری ایزدشهر دادند که این مبلغ هزینه خرید 50 عدد فانوس هم نمی‌شود.

وی با اشاره به این‌که اجرای اقدامات الکترونیکی و چراغ‌های راهنما و نصب دوربین نیاز به اعتبارات منطقی دارد، عنوان کرد: اگر 50 درصد اعتبارات لازم از سوی پلیس از قبل مصوبه قانونی مورد نظر تأمین شود ما حاضر هستیم 50 درصد دیگر را پرداخت کنیم.

شهردار ایزدشهر ادامه داد: نصب سرعت‌گیر در مسیر خیابان اصلی ایزدشهر حل کننده مشکل تصادفات نیست، کما این‌که در سال‌های اخیر 25 نفر از فوت‌شدگان تصادفات در این شهر عابر پیاده بودند که اغلب افراد مسن و کم توان جسمی که قدرت تصمیم‌گیری فوری ندارند و توان عبور از پل‌های عابر پیاده را نیز نداشتند، شامل می‌شد.

توکلی با اشاره به دستور معاون عمرانی استانداری مازندران مبنی بر مکانیزه کردن پل‌های هوایی عابر پیاده گفت: با قیمت‌های فعلی برای مکانیزه کردن هر دستگاه پل 450 تا 500 میلیون تومان هزینه نیاز است که با درآمدهای شهرداری، این امر غیرممکن است.

وی گرانی آسفالت را نیز از دیگر موانع انجام پروژه‌های شهری و شهرسازی ذکر کرد و گفت: در حال حاضر هر تن آسفالت در محل کارخانه 120 هزار تومان قیمت‌گذاری شده و توان شهرداری‌ها پایین آمده است.

در ادامه جلسه شهردار رویان و نماینده شهرداری نور با تأیید سخنان شهردار ایزدشهر خواستار همکاری و مساعدت استانی و راهکارهای مناسب در رفع مشکلات ترافیکی و تسریع در پروژه‌های شهری شدند.

علی سالاریان نماینده شهرداری نور در این جلسه عنوان کرد: در سال گذشته قیر تنی 150 هزار تومان بوده که در اوایل سال‌ جاری به حدود 450 هزار تومان رسید و اکنون این مبلغ به یک‌میلیون و 450 هزار تومان رسیده و در قرارداد با پیمانکار پایین‌ترین قیمت برای هر تن آسفالت 177 هزار تومان است و در مقابل درآمدهای شهرداری کاهش یافته و برای انجام پروژه‌ها ناکافی است.

مرتضی مؤمنی شهردار رویان هم با اشاره به ترافیک سنگین شهری در ایام تعطیل با تأیید مشکلات، خواستار تشکیل کمیسیون فرعی ترافیک در رویان جهت کاهش معضل ترافیک و انجام تدابیر لازم در این زمینه شد.

انتهای پیام/86023/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول