اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری گلستان:

ادبیات مشترک لازمه تغییر فرهنگی است + تصاویر

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: برای تغییر فرهنگی، ایجاد ادبیات مشترک بین صاحبان این فرایند ضروری است.

ادبیات مشترک لازمه تغییر فرهنگی است + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مهری مهدوی عصر امروز پس از نشست هم‎اندیشی تولیدکنندگان و طراحان گلستانی در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار داشت: تغییر فرهنگی بدون بهره‎گیری از توانمندی‎ها و خلاقیت‎های دست‎اندرکاران این عرصه امکان‎پذیر نیست.

وی ادامه داد: بخش‎های دولتی و علمی باید در کنار بخش فرهنگی برای تغییر ذائقه مردم و تغییر دیدگاه آنها در عرصه فرهنگی تلاش کنند.

   

تداوم برنامه‎های فرهنگی تحول مثبت در جامعه ایجاد می‎کند

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری گلستان خاطرنشان کرد: حضور همه بخش‎ها در کنار هم در شناسایی آسیب‎ها و رفع آنها نقش مؤثر دارد.

مهدوی، برگزاری نشست هم‎اندیشی طراحان و تولیدکنندگان پوشاک در حاشیه جشنواره و نمایشگاه استانی مد و لباس گلستان را یکی از اقدامات مؤثر در این راستا برشمرد.

به گفته وی، اگر اینگونه نشست‎ها ادامه یابد، گلستان در عرصه فرهنگی به تحول مثبت دست می‎یابد.

استقبال مردم و دست‎اندرکاران بیانگر مثبت بودن جشنواره مد و لباس است

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان، برگزاری نخستین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس را به عنوان گام اول در استان مثبت ارزیابی کرد.

مهدوی تصریح کرد: استقبال تولیدکنندگان، طراحان و اقشار مختلف مردم از این رویداد مهم هنری حاکی از مثبت بودن آن است.

وی عنوان کرد: برگزاری نخستین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس موجب نزدیک شدن افکار طراحان و تولیدکنندگان و دست‎اندرکاران تولید پوشاک با بخش دولتی شد.

جشنواره مد و لباس افکار گوناگون و دور از هم را به یکدیگر نزدیک کرد

مدیرکل دفتر امرو بانوان و خانواده استانداری گلستان یادآور شد: اهمیت مد و لباس در جامعه به اندازه‎ای است که سلایق و افکار گوناگون و دور از هم را به یکدیگر نزدیک کرد.

مهدوی ابراز داشت: پویایی این حرکت در آینده نه چندان دور، مشکلات حوزه پوشش و اشتغال استان را رفع می‎کند.

نخستین جشنواره و نمایشگاه استانی مد و لباس با حضور مشاور امور بانوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان استانی، طراحان و تولیدکنندگان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی آغاز به کار کرد.

آثار ارائه شده در این نمایشگاه شامل مانتو اجتماع، مانتو مجلسی، پوشش سر و طراحی هستند.

نخستین جشنواره و نمایشگاه استانی مد و لباس تا پنجم اسفندماه دایر است و علاقمندان برای مشاهده و خرید می‌توانند ساعات 9 تا 12 و 16 تا 21 به تالار فخرالدین اسعد گرگانی مراجعه کنند.

دبیرخانه دائمی جشنواره و نمایشگاه مد و لباس گلستان در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تشکیل شد.

این رویداد مهم هنری شامل سه بخش فروش تولیدات، نمایشگاه آثار هنری و کارگاه‌های آموزشی، علمی و فرهنگی است.

استانداری گلستان، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد ملی مد و لباس و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان برگزارکننده نخستین جشنواره و نمایشگاه استانی مد و لباس هستند.

اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری، اداره‌کل امور اجتماعی استانداری و دانشگاه جامع علمی و کاربردی در برگزاری جشنواره و نمایشگاه مذکور همکاری دارند.

اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، دانشکده فنی‌وحرفه‌ای مائده گرگان و فرماندهی انتظامی گلستان دیگر دستگاه‎های همکار در برگزاری نخستین جشنواره و نمایشگاه استانی مد و لباس هستند. 

شهرداری و سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری گرگان، اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک، دبیرخانه عفاف و حجاب استان، اداره‌کل آموزش و پرورش، صدا و سیما، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره‌کل فنی‌وحرفه‎ای و مراکز حوزه‌های علمیه گلستان با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری دارند.

انتهای پیام/2307/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول