اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استاندار همدان:

عملیات اجرایی شهر حورا سال آینده آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار همدان گفت: احداث شهر جدید حورا از مصوبات دور سوم هیئت دولت به استان است که امیدورایم سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز شود.

عملیات اجرایی شهر حورا سال آینده آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، خسرو سامری ظهر امروز در کارگروه تخصصی امور زیر بنایی استان با بیان اینکه وظیفه کارگروه بررسی کلیه طرح‌های خدماتی، اقتصادی و عمرانی استان و تطبیق آن با اسناد بالادستی است، اظهار کرد: طرح‌های جامع تفصیلی، منطقه‌ای و ناحیه‌ای است و یکی از مواردی که در این کارگروه مدنظر است بحث رعایت سند آمایش سرزمینی استان است که نقشه راه ما برای ادامه افق کلیه طرح‌های استانی محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: در بررسی همه طرح‌های ارائه شده در کارگروه امور زیربنایی، همه را با آمایش سرزمینی استان در تمام مناطق تطبیق می‌دهیم.

معاون امور عمرانی استاندار همدان در بخش دیگری از سخنان خود به ساخت شهر حورا اشاره کرد و یادآور شد: موقعیت شهر حورا در بین جاده اصلی همدان به روعان و راه آهن در اراضی روستای نهران قرار دارد که دسترسی به مرکز شهر همدان بسیار راحت است و در 24 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.

وی افزود: حریم شهر حورا 6 هزار هکتار و بیش از هزار و 208  هکتار محدوده شهر است.

سامری گفت: در افق احداث شهر جدید حورا، جمعیتی بالغ بر 120 هزار نفر در آن ساکن خواهند شد و مجموعه کاملی از ساختمان‌های بلوکی، آپارتمانی و ویلایی است که وظیفه ساخت این شهر با وزارت راه و شهرسازی در شرکت عمران شهرهای جدید است.

وی خاطرنشان کرد: این شهر می‌تواند به عنوان یک شهر دانشگاهی در نظر گرفته شود که بخشی از دانشجویان را در خود جای دهد.

معاون امور عمرانی استاندار همدان ادامه داد: در فاز نخست پیش بینی شده 40 هزار نفر در این شهر ساکن شوند و در ساخت این شهر همه امکانات جدید و مدرن در نظر گرفته شده است.

این گزارش حاکی است در این جلسه بررسی 16 طرح تولیدی و اقتصادی در شهرهای مختلف همدان مورد بررسی قرار گرفت که طرح‌های تصویب شده در این جلسه به این شرح است:

ـ احداث یک واحد سردخانه بالای صفر در روستای خورونده رزن.

ـ احداث یک واحد مکانیزاسیون کشاورزی در روستای کرفس رزن.

ـ احداث یک واحد مکانیزاسیون کشاورزی در روستای لامیان تویسرکان. 

ـ احداث یک سایت آموزشگاه موتور سیکلت به مساحت پنج هزار متر مربع با رعایت ضوابط و مقررات ساخت و ساز در روستای رضوانکده ملایر.

ـ احداث یک واحد تولید و بسته بندی آب معدنی در روستای منگاوی ملایر با رعایت استانداردهای غذا و دارویی.

ـ احداث پیست موتور سواری در مساحتی بیش از 12 هکتار در روستای پیر علی تویسرکان.

- احداث باربری، توقفگاه و پارکینگ در ورودی جاده آورزمان به نهاوند برای کامیون‌ها که از ورود ماشین‌های سنگین به داخل شهر جلوگیری شود.

- احداث یک هتل در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع با ظرفیت 20 اتاق در روستای دهنو سفلی نهاوند.

ـ آغاز عملیات اجرایی شهر جدید حورا در سال آینده در همدان.

بررسی برخی از این طرح‌ها با توجه به موضوع استانداردهای زیست محیطی و توجیه اقتصادی و اشباع شدن برخی از طرح‌ها در استان و عدم استعلام از دیگر دستگاه‌ها به جلسه آینده موکول شد.

انتهای پیام/89019/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول