اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی گرگانی:

شکر نعمت نظام اسلامی عمل به فرامین الهی است

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: بهترین شکر این نظام اسلامی عمل بر اساس دستورات و فرامین الهی است و در واقع همه اقشار باید خود را فرزند اسلام و قرآن بدانند.

شکر نعمت نظام اسلامی عمل به فرامین الهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی امروز در دیدار پرسنل سپاه پاسداران با اشاره به تفاوت باور قلبی و زبانی اظهار کرد: انسان باید به این حقیقت ایمان داشته باشد که همه اعمال و گفتار او در روز قیامت محاسبه می‌شوند و موجب ثواب یا عقاب خواهد شد.

وی افزود: بسیاری از مشکلات امروز بشر به این دلیل است که به این ایمان واقعی نرسیده و تنها به زبان آن را تایید می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه سخنان پیامبر(ص) بدون شبهه و اشتباه بود گفت: با این حال برخی افراد در جلسه ایشان حضور می‌یافتند و بلافاصله پس از خروج از مجلس آنها را فراموش می‌کردند.

وی ادامه داد: اینکه کسی بر جای رسول‌الله بنشیند و حق اهل بیت پیامبر(ص) را نادیده بگیرد به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

آیت‌الله علوی گرگانی تصریح کرد: خداوند بر نیت‌های درونی انسان‌ها آگاه بوده و آنچه در اذهان می‌گذرد بر او آشکار است؛ چنانچه آدمی نیت حسنه‌ای داشته باشد ولو اینکه آن را انجام ندهد خداوند ثواب آن را برای او در نظر می‌گیرد.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به تسلط خداوند بر آشکار و پنهان بندگان عنوان داشت: با این حال بسیاری از انسان‌ها با وجود ترس از قدرت‌های فراوان اما از خداوند هیچ هراسی ندارند.

وی گفت: آدمی باید در مسیر زندگی اعتقادات خود را تقویت کند و بر ایمان خویش بیفزاید؛ تنزل و عقب‌گرد در زندگی پذیرفته نیست و هدف رسالت همه انبیای الهی هم رشد و کمال بشر بوده است.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به ضرورت رفتار دینی در جمهوری اسلامی ابراز کرد: بهترین شکر این نظام اسلامی عمل بر اساس دستورات و فرامین الهی است و در واقع همه اقشار باید خود را فرزند اسلام و قرآن بدانند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ولایت امام عصر(عج) و نایب عام او را سایه‌ای بر سر ملت ایران دانست و افزود: باید قدر این نعمت را بدانیم و در راستای پاسداری از آن نهایت تلاش و کوشش خود را به کار بگیریم.

انتهای پیام/78004/ج30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول