اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار اصفهان:

کاهش تقاضای پسته در اکثر شهرها / قیمت پسته مرغوب 50 هزار تومان است

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار اصفهان گفت: پسته مرغوب در بازار اصفهان 50 هزار تومان است.

کاهش تقاضای پسته در اکثر شهرها / قیمت پسته مرغوب 50 هزار تومان است

سید مصطفی بحق در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: صادرات پسته که متوقف شده بود، مجدد آزاد شد و به دلیل متوقف کردن صادرات آن کمکی به حل مشکل افزایش قیمت این محصول نخواهد کرد.

وی در ادامه افزود: به دلیل افزایش قیمت ارز و رغبت تولید کنندگان برای صادر کردن پسته، تاکنون 80 درصد این محصول صادر شده و 20 درصد باقی‌مانده جوابگوی بازار نیست.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار اصفهان تصریح کرد: با توجه به خالی شدن زمینه پسته، برای کاهش قیمت آن هیچ کاری نمی‌توان انجام داد و تنها کاری که اتحادیه توانسته انجام دهد این بوده که 3 هزار تومان قیمت را کاهش دهد و اکنون قیمت پسته مرغوب در بازارهای اصفهان بین 45 تا 50 هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه تا شب عید، پسته گران‌تر و ارزان‌تر نمی‌شود، ادامه داد: سالانه یکبار محصول پسته به دست می‌آید و اگر شرایط کشت مناسب باشد، پاییز آینده این محصول مجدد زیاد می‌شود و با جلوگیری از صادرات آن قیمت پسته دوباره ارزان می‌شود.

بحق در پایان در مورد آجیل‌های رنگ شده است، گفت: اگر رنگ خوراکی استفاده شده باشد مشکلی نیست، اما اگر رنگ‌های شیمایی استفاده شده باشد ماموران بهداشت بررسی و با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی اضافه کرد: به دنبال افزایش بی‌سابقه قیمت پسته، تقاضا در شهرهای بزرگ 50 درصد و در شهرهای محروم 90 درصد کاهش یافته، چون مردم دیگر قدرت خرید این کالا را ندارند.

انتهای پیام/2301/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول