اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مجلس عالی تاجیکستان خواستار شد

برقراری پرواز مستقیم بین شیراز و دوشنبه

خبرگزاری فارس: نماینده مجلس عالی تاجیکستان خواستار برقراری پرواز مستقیم بین دو شهر شیراز و دوشنبه شد.

برقراری پرواز مستقیم بین شیراز و دوشنبه

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل حوزه شهرداری این شهر، علیرضا پاک فطرت در دیدار با هیئت شهر دوشنبه کشور تاجیکستان با استقبال از برقراری پرواز به این دو شهر اظهار داشت: فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز دومین فرودگاه کشور است و با توجه به قابلیت‌هایی که دارد می‌تواند شرایط را برای برقراری این پرواز فراهم کند.

وی افزود: با توجه به تاثیر برقراری این پرواز در گسترش و نزدیک‌تر شدن روابط دو شهر شیراز و دوشنبه، این اقدام می‌تواند در جلسه‌ای با حضور مسئولان فرودگاه‌های استان فارس و کشور تاجیکستان بررسی و تصمیم‌گیری شود.

شهردار شیراز با اشاره به مشترکات نژادی و زبانی بین دو کشور ایران و تاجیکستان ادامه داد: برای گسترده‌تر شدن هرچه بیشتر این ارتباط و معرفی امکانات، زیبایی‌ها و توانایی‌های شهرهای شیراز و دوشنبه که رابطه خواهرخواندگی نیز دارند برای مردم دو شهر و همچنین مردم دو کشور ایران و تاجیکستان باید امکانات ارتباطی از جمله برقراری پرواز مستقیم را فراهم کرد.

وی ادامه داد: امروز شهر شیراز در عین حال تبلیغات نادرست دشمنان، با توجه به برخورداری از زیبایی‌ها و همچنین توانایی‌هایی که در زمینه‌های مختلف دارد، پذیرای گردشگران به ویژه برای درمان از کشورهای منطقه است.

پاک فطرت با اشاره به نام‌گذاری شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) از سوی رهبر فرزانه انقلاب گفت: در بحث مذهبی با توجه به وجود امام‌زادگان جلیل‌القدر که این شهر را به شهر گنبدهای سبز تبدیل کرده است نیز می‌توان پذیرای گردشگران مذهبی از سایر نقاط دنیا بود.

شهردار شیراز تصریح کرد: وجود آرامگاه شاعران و بزرگانی مانند حافظ، سعدی و خواجوی کرمانی، وجود اماکن مذهبی تاریخی نظیر مسجد جامع عتیق و مسجد شهدا و وجود آثار تاریخی بزرگی از قبیل تخت جمشید در نزدیکی شیراز، این شهر را به یک شهر توریستی و گردشگری جهانی و بین‌المللی تبدیل کرده است.

نماینده مجلس عالی کشور تاجیکستان ابراز داشت: یکی از راه‌های گسترش ارتباط و روابط استفاده از حمل و نقل هوایی است که این امر بر ضرورت برقراری پرواز مستقیم بین دو شهر شیراز و دوشنبه تاکید می‌کند.

خیرالله سعدالله‌یف افزود: مردم شهر دوشنبه برای سفر به شیراز باید ابتدا به تهران و یا دوبی سفر کرده و سپس از طریق این دو شهر به شیراز بیایند.

وی ادامه داد: این امر مشکلاتی را برای شهروندان ما برای سفر به شهر شیراز ایجاد کرده که امیدواریم با برقراری پرواز مستقیم بین دو شهر این مشکل نیز رفع شود.

نماینده مجلس عالی کشور تاجیکستان گفت: بحث برقراری پرواز مستقیم بین این دو شهر را ما در شهر دوشنبه دنبال می‌کنیم و امیدواریم با پیگیری این موضوع از سوی مسئولان شهر شیراز هرچه زودتر شاهد برقراری این پرواز و به تبع آن تبادل توریست و گردشگر باشیم.

این مسئول لزوم آشنایی مردم تاجیکستان با دو شاعر بزرگ ایران یعنی حافظ و سعدی را بسیار دانست و خاطرنشان کرد: مردم ما بعد از شهر مکه دوست دارند که به شیراز سفر و آرامگاه این دو شاعر بزرگ را از نزدیک زیارت کنند.

پروفسور میرزا ملا احمد نیز، اقدامات صورت گرفته در شهر شیراز را بسیار خوب و محسوس دانست و گفت: شهر شیراز به نسبت گذشته بسیار آبادتر و ساختمان‌های بسیار متنوع و زیبایی در آن احداث شده است.

معاون آکادمی علوم تاجیکستان افزود: با توجه به اینکه شیراز یکی از قطب‌های پزشکی ایران محسوب می‌شود و از دانشگاه‌های معتبری برخوردار است، برقراری ارتباط بین‌دانشگاهی و تبادل دانشجو با دانشگاه‌های تاجیکستان به ویژه دانشگاه پزشکی آن که بسیار معروف و شناخته شده است می‌تواند زمینه‌ساز ارتباطات دیگری نیز باشد.

وی گفت: هم‌اینک تعداد بسیاری از دانشجویان ایرانی در کشور تاجیکستان مشغول تحصیل هستند.

عضو انجمن دوستی ایران و تاجیکستان بیان کرد: بی‌شک برقراری پرواز مستقیم بین شیراز و دوشنبه می‌تواند علاوه بر ایجاد سهولت در تردد دانشجویان، زمینه تبادل اطلاعات و دانش بین دانشمندان، استادان دانشگاه و پزشکان را نیز بیش از پیش فراهم کند.

در این دیدار هیئت شهر دوشنبه کشور تاجیکستان پیشنهاد برگزاری شب شعر در این دو شهر و برقراری مراودات فرهنگی را خواستار شدند.

انتهای پیام/2448/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول