اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول انجمن‌های ملیتی مؤسسه آموزش عالی بنت‌الهدی در بابل:

نیازمند مسئولان مسلط به مهندسی فرهنگی هستیم

خبرگزاری فارس: مسئول انجمن‌های ملیتی مؤسسه آموزش عالی بنت‌الهدی گفت: نیازمند مسئولانی مسلط به مهندسی فرهنگی هستیم.

نیازمند مسئولان مسلط به مهندسی فرهنگی هستیم

امیرحسین عبدی در حاشیه سفر به مازندران در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: مؤسسه آموزش عالی بنت‌الهدی دارای 17 انجمن فعال، یک‌هزار و 300 دانشجو از 82 ملیت در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اقدام به تربیت مبلغان کارآمد برای دعوت به دین اسلام می‌کند.

وی افزود: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کشور ما در بحث فرهنگی، قرار گرفتن بعضی از مسئولان در جایگاه غیر از تخصص خود است.

عبدی با اشاره به این‌که نیازمند مسئولان مسلط به مهندسی فرهنگی هستیم، گفت: به کار گرفتن مسئولان فرهنگ‌دوست و دلسوز فرهنگ چیزی را تغییر نداده و مناسب کار فرهنگی نیستند بلکه باید مسئول فرهنگی مهندسی فرهنگی بداند، باید آسیب‌شناسی و تدبیر شود ولی کشور ما در این زمینه ضعیف عمل می‌کند چون مسئولان فرهنگی ما عموماً مهندسی فرهنگی نمی‌دانند ولی در جای خود ایران فرهنگ بی‌نظیری دارد.

مسئول انجمن‌های ملیتی مؤسسه آموزش عالی بنت‌الهدی اظهار داشت: دانشگاه‌های آزاد اسلامی خروجی‌های بسیار خوبی دادند و مایه افتخار ما هستند ولی قابلیت این را دارند که ارتقا یابند و سیاست‌ها باید اصلاح شود.

عبدی با بیان این‌که تفکیک جنسیتی دانشجویان باید محاسبه شده و با برنامه انجام شود، تصریح کرد: تفکیک به معنی ندیدن دو جنس نیست چون بسیاری از روابط اجتماعی در دانشگاه‌ها آموزش داده می‌شود و جدا شدن غیراصولی نتیجه مثبتی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: به اعتراف خود غربی‌ها، ایران از لحاظ جهش علمی حرف اول را در دنیا می‌زند. اگر بتوانیم اسلام را پشتوانه علمی خود قرار دهیم بسیار موفق‌تر در زمینه‌های مختلف می‌شدیم که به نظرم در این باره ضعیف عمل کردیم.

مسئول انجمن‌های ملیتی مؤسسه آموزش عالی بنت‌الهدی اظهار داشت: کاش تعبیر ما از اسلام تعبیر انسانی باشد، غرب با عمل کردن به این نکته حساس توانست به پیشرفت‌های زیادی دست یابد شاهد هستیم که در کشورهای غیراسلامی به دستور مورد تأکید اسلام بیشتر از کشور مسلمان ما عمل می‌شود، آن‌ها ندانسته اسلام را در کشور خود پیاده می‌کنند و کاش به جزییات اسلام در کشور ما بیشتر پرداخته می‌شد.

انتهای پیام/86009/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول