اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

کارخانه چوکا می‌تواند بیکاری منطقه را برطرف کند

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان بر فعالیت حداکثری کارخانه چوب و کاغذ تالش تاکید کرد و گفت: کارخانه چوکا می‌تواند مشکل بیکاری در منطقه را برطرف کند.

کارخانه چوکا می‌تواند بیکاری منطقه را برطرف کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، کیهان هاشم‌نیا در مراسم جشن انقلاب در کارخانه چوکا با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: کارخانه چوب و کاغذ تالش در منطقه خاورمیانه بی‌نظیر است.

وی گیلان را بزرگ‌ترین استان تولید کننده چوب در کشور عنوان کرد و افزود: کارخانه چوکا اکنون وضعیت مناسبی ندارد و باید با حداکثر ظرفیت تولید داشته باشد.

هاشم‌نیا افزایش ظرفیت تولید در کارخانه چوکا را معادل دو کارخانه در دیگر استان‌ها دانست و تصریح کرد: مواد اولیه تولید کاغذ در استان وجود دارد و می‌توان تولید را در گیلان توسعه داد.

استاندار گیلان بر جذب نیروهای بیشتر در کارخانه چوکا تاکید کرد و گفت: کارخانه چوکا می‌تواند نیروهای متخصص را حتی به دیگر نقاط اعزام کند.

وی بیکاری را بزرگ‌ترین معضل منطقه خواند و اضافه کرد: کارخانه چوکا با فعالیت حداکثری خود می‌تواند مشکل بیکاری در منطقه را برطرف کند.

هاشم‌نیا با بیان اینکه برترین تکنولوژی‌های جهان در کارخانه چوکا به ‌کار گرفته شده است، اضافه کرد: جذب نیروی انسانی باید طبق استانداردها انجام شود ضمن اینکه بهره‌وری در کارخانه مذکور باید افزایش یابد.

استاندار گیلان تولید حداکثری کارخانه چوکا را سبب جلوگیری از واردات کاغذ به کشور عنوان کرد و یادآور شد: کارخانه چوکا می‌تواند توسعه و گسترش یابد و باید از سرمایه‌های موجود به نحو مطلوب استفاده کرد.

*جنگل شفارود به کارخانه چوکا واگذار شود

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم مذکور کارخانه چوکا را از سرمایه‌های مهم ملی کشور دانست و گفت: افزایش تولید ملی با توجه به اعمال تحریم‌ها مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

محمود شکری به توجه ویژه استاندار گیلان به وضعیت کارخانه چوکا اشاره کرد و افزود: مواد اولیه و نیروی انسانی متخصص در منطقه وجود دارد و می‌توانیم با استفاده از منابع موجود با افزایش تولید از واردات کاغذ جلوگیری کنیم.

وی خواستار واگذاری جنگل شفارود به کارخانه چوکا شد و تصریح کرد: دستور واگذاری جنگل مذکور از طرف وزیر مربوطه صادر شده و مسئولان باید این امر را پیگیری کنند.

شکری با بیان اینکه افزایش تولید و توسعه کارخانه چوکا می‌تواند در خودکفایی کاغذ اثرگذار باشد، اضافه کرد: کارخانه چوکا می‌تواند به بزرگ‌ترین شهرک صنعتی آینده گیلان تبدیل شود.

انتهای پیام/84001/ز20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول