اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی تأکید کرد

لزوم برخورد مناسب با زائران و مردم در ایام نوروز

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی گفت: مهم‌ترین تأکید من در ایام نوروز، برخورد مناسب با مردم و زائران است.

لزوم برخورد مناسب با زائران و مردم در ایام نوروز

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین فروزان‌مهر ظهر امروز در شورای هماهنگی ستاد دائمی تسهیلات زائران در استانداری خراسان‌رضوی اظهار داشت: در ایام نوروز زائران زیادی به مشهد مقدس سفر می‌کنند، بنابراین باید برای سهولت و نیاز زائران برنامه‌ریزی شود.

استاندار خراسان‌رضوی ادامه داد: سفر می‌تواند زمینه تبادلات فرهنگی بین اقوام مختلف کشور را فراهم کند و این امر زمینه همبستگی ملی را دوچندان می‌کند.

فرزان‌مهر خاطر نشان کرد: همچنین سفر سبب چرخش ثروت در جامعه و زمینه‌ساز افزایش درآمد در برخی از مناطق می‌شود.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه خاستگاه سفر زائران به خراسان‌رضوی زیارت امام رضا (ع) است؛ اما فعالیت‌هایی که برای تسهیل زائران انجام می‌شود، تنها معطوف به مرکز استان نباشد و زمینه‌های گردشگری نیز فراهم شود.

استاندار خراسان‌رضوی عنوان کرد: افراد عضو ستاد تسهیلات زائران باید با ارزیابی و آسیب‌شناسی برنامه‌های حوزه خود در سال گذشته برای مرتفع کردن مشکلات آنها اقدام کنند و برنامه‌ سال آینده خود را با توجه به این امر طراحی کنند.

فروزان‌مهر یادآور شد: بعد از آسیب‌شناسی ابتدایی‌ترین گام، داشتن تصویر از وضعیت موجود است تا با یک برنامه عملیاتی مشخص شده و در یک بازه زمانی بتوان تسهیلات را برای رفاه حال زائران ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه ایام نوروز سال 92 مسافران بیشتری نسبت به سال‌های گذشته به مشهد مقدس سفر می‌کنند، گفت: ایام نوروز سال 92 با سال‌های گذشته متفاوت است، چرا که تحولات و افزایش نرخ ارز سبب تمایل مردم به سفرهای داخل کشور می‌شود و در این راستا قطعاً شاهد حضور بیشتر مردم در خراسان‌رضوی هستیم.

استاندار خراسان‌رضوی بیان داشت: برای تسهیل امور زائران باید به موضوعاتی همانند استقرار، امنیت فیزیکی و بهداشتی، تردد و مباحث فرهنگی و اطلاع‌رسانی توجه شود.

فروزان‌مهر در ارتباط با اماکن اقامتی در مشهد ابراز داشت: بنده پیشنهاد می‌کنم که سامانه ثبت‌نام از زائران راه‌اندازی شود تا متناسب با تعداد آنها در اماکن اقامتی کار شود.

وی اذعان داشت: همچنین باید بسته‌های متناسب با زائران به آنها داده شود؛ همچنین برنامه‌هایی که برای مردم در این ایام اجرا می‌شود، باید سبب شور و نشاط آنها شده و در جشنواره‌های فرهنگی فضای بهاری لحاظ شود.

استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به تنظیم بازار در ایام سال جدید و نظارت خود در این بخش اظهار داشت: باید در بخش تنظیم بازار نظارت جدی داشت تا با کنترل قیمت‌ها از کم‌فروشی، گران‌فروشی و احتکار جلوگیری شود.

فروزان‌مهر افزود: مهم‌ترین تأکید بنده در برخورد مناسب با مردم و زائران است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره صدای عشایر در دهه فجر در تهران و حضور خراسان‌رضوی در آن گفت: جشنواره صدای عشایر کار بسیار مطلوبی بود که در دهه فجر برگزار شد و بنده پیشنهاد می‌کنم تا نمایشگاهی در خراسان‌رضوی به عشایر داده شود تا تولیدات خود را به نمایش بگذارند تا مردم از آن بازدید کنند.

انتهای پیام/70022/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول