اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت خراسان‌رضوی خبر داد

سرطان معده شایع‌ترین سرطان در خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت خراسان‌رضوی با بیان اینکه سالانه بیش از 80 هزار مورد جدید سرطان در کشور ثبت می‌شود گفت: سرطان معده شایع‌ترین سرطان در استان است.

سرطان معده شایع‌ترین سرطان در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا جویا ظهر امروز در نشست خبری هفته ملی مبارزه با سرطان که در سالن کنفرانس سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: از سال 63 مجلس مصوبه‌ای را به تصویب رسانده است که موارد مبتلا به سرطان ثبت شوند.

وی تصریح کرد: طبق آخرین آمار که توسط وزارت بهداشت در سال 88 گرفته شده است 74 هزار نفر در کشور به سرطان مبتلا هستند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت خراسان‌رضوی ادامه داد: همچنین در دنیا در حال حاضر 25 میلیون نفر به بیماری سرطان مبتلا هستند و سالانه 11 میلیون نفر جدید مبتلا می‌شوند، همچنین سالانه 7 میلیون نفر در دنیا بر اثر سرطان فوت می‌کنند.

جویا خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا سال 2030 تعداد مبتلایان به سرطان در دنیا به 72 میلیون نفر برسد، زیرا تعداد افرادی که به سالمندی می‌رسند تا سال 2030 افزایش پیدا می‌کند و احتمال ابتلای افراد به سرطان در سالمندی افزایش پیدا می‌کند.

وی با یادآوری اینکه در حال حاضر 74 هزار نفر در ایران مبتلا به سرطان هستند، تاکید کرد: سالانه در ایران بیش از 80 هزار مورد جدید ثبت می‌شود و 30 هزار نفر از این تعداد فوت می‌کنند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت خراسان‌رضوی با اشاره به شیوع انواع سرطان‌ها در کشور اظهار کرد: طبق آمار وزارت بهداشت سرطان پوست شایع‌ترین سرطان در ایران است که 9 هزار و 114 نفر به آن مبتلا هستند.

جویا افزود: بعد از آن سرطان پستان با 7 هزار و 822 مبتلا، معده با 6 هزار و 886 مبتلا، روده بزرگ و راست روده 6 هزار و 210 مبتلا، مثانه 4 هزار و 601 مبتلا، پروستات 3 هزار و 856 مبتلا، لوسمی 3 هزار و 461 مبتلا، مری 3297 مبتلا، ریه با 2 هزار و 992 مبتلا و لنفوم با 2 هزار و 345 مبتلا بیشترین میزان شیوع در کشور را دارا هستند.

وی ادامه داد: این ترتیب در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به سرطان‌های معده با 726 مبتلا، پوست با 595 مبتلا، پستان با 541 مبتلا، مری با 520 مبتلا، روده بزرگ و راست روده با 460 مبتلا، لوسمی با 339 مبتلا، مثانه با 280 مبتلا ، پروستات 262 مبتلا، ریه با 238 مبتلا و لنفوم با 232 مبتلا تغییر پیدا می‌کند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت خراسان‌رضوی افزود: به عبارت دیگر سرطان معده در خراسان‌رضوی بیشترین میزان شیوع را دارد.در مردان بیشترین میزان شیوع مربوط به سرطان معده است و در بانوان بیشترین میزان شیوه مربوط به سرطان پستان است.

انتهای پیام/70010/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول