اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بیمارستان امید مشهد:

پیشگیری از سرطان همکاری تمام ارگان‌ها را می‌طلبد

خبرگزاری فارس: رئیس بیمارستان امید مشهد گفت: پیشگیری از سرطان برنامه‌ای است که تنها مربوط به یک ارگان نیست و همکاری تمام افراد و ارگان‌ها در کنار یکدیگر را می‌طلبد.

پیشگیری از سرطان همکاری تمام ارگان‌ها را می‌طلبد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، امیر آل داوود ظهر امروز در نشست خبری هفته ملی سرطان که در سالن کنفرانس سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: بهترین روشی که می‌توان به وسیله آن بیماری سرطان را به نوعی کنترل کرد پیشگیری است.

وی با بیان اینکه 30 درصد موارد ابتلا به سرطان با راهکارهای ساده قابل پیشگیری هستند، تصریح کرد: بیشترین عاملی که سبب ابتلا بیان می‌شود و می‌توان از آن پیشگیری کرد، استفاده از دخانیات به ویژه سیگار است.

رئیس بیمارستان امید مشهد خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاری در پیشگیری مقرون به صرفه‌ترین کار در مورد بیماری‌ها به ویژه سرطان است زیرا هم هزینه‌های درمانی بالایی دارد و پاسخ به درمان در این بیماری معمولا بسیار کند است.

آل داوود ادامه داد: پیشگیری از سرطان زمینه‌ای است که تنها به یک سازمان اختصاص ندارد و باید تمامی ارگان‌ها برای انجام آن با هم تعامل داشته باشند.

وی با اشاره به عوامل و دلایلی که احتمال ابتلا به سرطان را در افراد افزایش می‌دهد، بیان کرد: در بسیاری از این عوامل دخالت انسان وجود دارد.

رئیس بیمارستان امید مشهد افزود: به عنوان مثال تغییر سبک زندگی به سمت زندگی ماشینی می‌تواند با عوارضی مانند چاقی، بی‌تحرکی، استفاده از غذاهای آماده و کنسروی و دیگر عواملی از این قبیل احتمال ابتلا به سرطان را بالا ببرد.

آل داوود اضافه کرد: آلودگی هوا در اثر سوخت و ساز موتورهای دیزلی یا سوخت کارخانه‌ها و یا وسایل نقلیه می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان‌های مختلف را افزایش دهد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین برخی از دسته‌هایی از امواج الکترو مغناطیس که طول موج‌ها و فرکانس‌های ویژه‌ای دارند مانند اشعه X و گاما می‌توانند احتمال ابتلا به سرطان را در افراد بالا ببرند.

رئیس بیمارستان امید مشهد تاکید کرد:کاهش دادن شیوع رفتارهای نادرست می‌تواند مشکل ابتلا به سرطان‌ را تا حدود زیادی کاهش دهد و باید در مراحل بعدی به فکر روش‌های تشخیص زودرس بود تا بتوان از پیشرفت بیماری در افراد پیشگیری کرد.

آل داوود با بیان اینکه به طور کلی فاصله گرفتن از روش‌های زندگی عادی دسته‌ای از عوامل را شامل می‌شود، متذکر شد: این دسته از عوامل احتمال ابتلا به سرطان را در افراد بالا می‌برد.

وی تصریح کرد: همچنین آمارهایی که توسط سازمان جهانی بهداشت به افراد داده می‌شوند نشان‌دهنده این است که نمودار ابتلا به این بیماری شیب تندی دارد.

رئیس بیمارستان امید مشهد ادامه داد: به عبارت دیگر میزان افرادی که به این بیماری در دنیا مبتلا هستند رو به افزایش است و پیش‌بینی می‌شود که در دهه‌های آینده این تعداد افزایش چشمگیر بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/70010/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول