اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

ایجاد بستر تشخیص زودرس بخش عمده مقابله با سرطان است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بخش عمده‌ای که در مقابله با سرطان باید به آن پرداخت، ایجاد بستری برای تشخیص زودرس این بیماری است.

ایجاد بستر تشخیص زودرس بخش عمده مقابله با سرطان است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، فاطمه همایی ظهر امروز در نشست خبری هفته ملی سرطان که در سالن کنفرانس سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: میزان ابتلا به سرطان در تمامی دنیا رو به افزایش است.

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه بیماری سرطان در حال حاضر دلیل شناخته شده‌ای ندارد و تنها با کم کردن عوامل خطر می‌توان احتمال ابتلا به آن را پایین آورد.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: به عبارت دیگر اگر تمام عوامل خطر هم از زندگی انسان‌ها حذف شوند ،به دلایل ناشناخته‌ای امکان بروز سرطان در افراد وجود دارد.

همایی افزود: بنابراین باید روش‌های تشخیص زودرس را در کشور تکمیل کرد تا بتوان با این بیماری به مقابله پرداخت که تلفات جانی کمتری داشته باشد.

وی با اشاره به دلایل و عوامل بالا رفتن میزان شیوع سرطان بیان کرد: بالا رفتن بهداشت و رسیدن افراد به سنین بزرگسالی و سالمندی سبب شده است که میزان ابتلای افراد به سرطان بالا رود.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همچنین ترویج سبک نادرست زندگی، افزایش میزان مصرف دخانیات و شیوع چاقی را می‌توان از عوامل خطری که می‌توانند احتمال ابتلا به سرطان را افزایش دهند محسوب کرد.

همایی با بیان اینکه کنترل تمامی این موارد می‌تواند تنها از 30 درصد ابتلا به سرطان‌ها جلوگیری کند، خاطر نشان کرد: اما 50 درصد از سرطان‌ها قابلیت تشخیص زودرس ساده دارند که می‌توان به واسطه آن درمان‌های بهتری را ارائه داد و یا نتایج بهتری از درمان‌ها دریافت کرد.

وی تاکید کرد: سیستم‌های بهداشتی و درمانی باید بتوانند آموزش‌های مورد نیاز را به افراد جامعه بدهند تا افراد بتوانند علائم اولیه برخی از سرطان‌ها را شناسایی کنند.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در این صورت می‌توان از مرگ و یا معلولیتی که ممکن است سرطان در سطوح پیشرفته ایجاد کند جلوگیری کرد.

همایی با اشاره به مفید بودن برخی از طرح‌های غربالگری بیماری سرطان تصریح کرد: باید این طرح‌ها با قوت بیشتری ادامه پیدا کند و در افرادی که جامعه هدف هستند و احتمال بالاتری در ابتلا به سرطان نسبت به دیگران دارند، حتی اگر افراد علائم بالینی ندارند انجام شود.

وی تاکید کرد: غربالگری یکی از راه‌های مهمی است که می‌تواند در تشخیص و درمان به موقع بیماری‌ها برای گرفتن نتیجه بهتر از درمان کمک دهنده باشد.

انتهای پیام/70010/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول