اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پایانی برای معضل فاضلاب میناب نیست

توپ‌ بازی دستگاه‌ها در میدان سلامت شهروندان میناب

خبرگزاری فارس: عدم جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب‌ و پساب‌ در شهر میناب این مسئله را به مشکلی و زخمی کهنه بر پیکره این شهر تبدیل کرده است که سلامت شهروندان را در معرض خطر قرار می‌دهد.

توپ‌ بازی دستگاه‌ها در میدان سلامت شهروندان میناب

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب مسئله جمع‌‌آوری و تصفیه فاضلاب یکی از مهم‌ترین مشکلات هر شهر و روستاست که این مشکل در شهر میناب به وضعیت نامناسب رسیده و به عنوان خطری جدی و به صورت خاموش در کوچه‌ها و خیابان‌ها شهروندان را مورد تهدید قرار می‌دهد.

هر چند که مشاهده دراز مدت این وضعیت، وجود مناظر نازیبا و متعفن را برای شهروندان در سطح شهر عادی کرده است و دیگر حساسیت‌ها در این راستا آن گونه که باید برانگیخته نمی‌شود، اما آنگونه که احساس می‌شود انگار کسی به فکر رفع اساسی مشکل نیز نیست.

فاضلاب رها شده از منازل و مغازه‌ها باعث مزاحمت و ناراحتی برای عده گسترده‌ای از شهروندان شده که گاها باعث اختلافات و درگیری‌های بین شهروندان می‌شود که نیازمند حل این موضوع به صورت اساسی است.

اکثر ا افکار عمومی میناب شهرداری را مسئول جمع‌آوری و دفع آبهای رها شده در سطح معابر می‌دانند در صورتی که شهرداری بر اساس قانون تنها مسئول جمع‌آوری آب‌های سطحی در حین بارندگی است و بر اساس قانون ایجاد و بهره‌برداری تأسیسات مربوط به توزیع آب شهری و همچنین جمع آوری و انتقال و تصفیه فاضلاب شهرها در داخل محدوده قانونی شهرهای هر استان به عهده شرکت مستقلی به نام شرکت آب و فاضلاب استان خواهد بود که توسط وزارت نیرو تشکیل خواهد شد.

گفت‌وگویی که با محسن حسین پور شهردار میناب در همین موضوع داشتیم.

وی با بیان اینکه فاضلاب رها شده در سطح معابر  با ایجاد مشکلات همچون تخریب آسفالت کوچه‌ها و خیابان‌ها و مسدود شدن کانال‌های دفع آبهای سطحی ارائه خدمات شهری و نظافت شهر را با مشکل روبرو کرده است، افزود: در این زمینه شهرداری میناب نیز اقداماتی انجام داده است.

شهردار میناب در خصوص اقدامات انجام شده در مورد دفع فاضلاب شهری گفت تا کنون بیش از 500 مورد اخطار به شهروندانی که اقدام به رها سازی فاضلاب در سطح معابر می‌کردند و معرفی آنها به مرکز بهداشت و آب و فاضلاب شهری جهت اقدامات قانونی انجام شده و همچنین جهت کاهش میزان مشکلات ایجاد شده ناشی از این موضوع جهت ارائه مناسب خدمات شهری بیش از چهار حلقه چاه دفع آبهای فاضلاب منازل از سوی شهرداری حفر شده و کانال‌های فاضلاب به صورت هفته‌ای توسط شهرداری تخلیه می‌شود که این موضوع باعث ایجاد بار مالی بسیار و همچنین صرف وقت و دور شدن از انجام وظایف خاص شهرداری شده است.

حسین‌پور در ادامه با بیان اینکه تاکنون چندین کمیته با حضور ادارات مختلف در این راستا برای حل مشکل تشکیل شده است، اظهار داشت: متاسفانه اقدامات سازنده عینی انجام نشده و جهت حل این معضل نیازمند مشارکت فعال سایر ادارات هستیم و شهرداری میناب نیز همچون سابق همکاری لازم را در حوزه‌های مختلف خواهد داشت و این مشکل به تنهایی توسط شهرداری قابل حل نخواهد بود.

شهر میناب همواره در سال‌های اخیر با مشکلات عدیده‌ای در حوزه شهری دست و پنجه نرم کرده است.

مراکزی همانند تیاب و دیگر مناطق ساحلی در هرمزگان نیز در همواره به دلیل عدم جمع‌آوری فاضلاب و دفع و تصفیه فاضلاب و پساب‌ها، با مشکلاتی روبرو هستند.

نمونه بارز این امر، شهر بزرگ بندرعباس است که به عنوان مرکز استان هرمزگان از فاضلاب‌ها و پساب‌ها به شدت رنج می‌برد و سالیانه بخش قابل توجهی از فاضلاب این شهر به دریا ریخته می‌شود.

انتهای پیام/88004/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول