اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان:

پنبه تولید گلستان را رونق می‎دهد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان گفت: ظرفیت‌های تولید پنبه در این استان سبب رونق مشاغل و چرخه‎های مرتبط با تولید پارچه و پوشاک می‎شود.

پنبه تولید گلستان را رونق می‎دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حمیدرضا توسلی بعدازظهر امروز در حاشیه جلسه با تولیدکنندگان و طراحان گلستان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: گلستان با توجه به اقلیم ویژه، یکی از قطب‎های جامع تولید مواد اولیه مانند ابریشم، چرم، پشم و به ویژه پنبه است. 

وی ادامه داد: به منظور گسترش فرهنگ مصرف الیاف طبیعی در پوشاک باید از ظرفیت‎های تولید پنبه گلستان استفاده شود.

پوشاک رابطه مستقیم با سلامت بدن دارد

عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان خاطرنشان کرد: پوشاک تهیه شده از مواد طبیعی، رابطه مستقیم با سلامت بدن و حفاظت پوست و نیز تعادل بخشی در سردی و گرمی بدن دارد. 

توسلی تصریح کرد: علاوه بر طرح‎های علمی، اجرایی و اقتصادی مرتبط با موضوع پوشاک در گلستان، این استان ویژگی‌های خاصی در زمینه جغرافیای سیاسی و فرهنگی دارد.

به گفته وی، گلستان به دلیل این ویژگی‎ها در برقراری تعامل با کشورهای آسیای میانه و کشورهای حوزه خزر نقش فعال و مؤثری می‎تواند داشته باشد.

 جشنواره منطقه‎ای در راستای گسترش فرهنگ آسیایی برگزار شوند

عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان افزود: برپایی جشنواره‎های منطقه‎ای مرتبط با ظرفیت‎های فرهنگی، هنری و اقتصادی اقوام، گامی در مسیر گسترش فرهنگ آسیایی و تعمیق سبک زندگی اسلامی به شمار می‎رود.

توسلی عنوان کرد: همکاری با سازمان فرهنگی و اقتصادی اکو و آیسیسکو نیز در این راستا، تأثیر قابل توجهی خواهد داشت.

وی خطاب به صدا و سیمای مرکز گلستان پیشنهاد داد که در زمینه نقد پوشاک برنامه‎های مستند علمی تهیه کند.

توصیه به نیروی انتظامی

عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان همچنین خطاب به فرماندهی انتظامی استان ابراز داشت: مد و لباس در تعادل رفتار اجتماعی بسیار مؤثر است.

نخستین جشنواره و نمایشگاه استانی مد و لباس عصر دیروز با حضور مشاور امور بانوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان استانی، طراحان و تولیدکنندگان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی آغاز به کار کرد.

آثار ارائه شده در این نمایشگاه، شامل مانتو اجتماع، مانتو مجلسی، پوشش سر و طراحی هستند.

نخستین جشنواره و نمایشگاه استانی مد و لباس تا پنجم اسفندماه دایر است و علاقمندان برای مشاهده و خرید می‌توانند ساعات 9 تا 12 و 16 تا 21 به تالار فخرالدین اسعد گرگانی مراجعه کنند.

دبیرخانه دائمی جشنواره و نمایشگاه مد و لباس گلستان در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تشکیل شد.

این رویداد مهم هنری شامل سه بخش فروش تولیدات، نمایشگاه آثار هنری و کارگاه‌های آموزشی، علمی و فرهنگی است.

استانداری گلستان، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد ملی مد و لباس و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان برگزارکننده نخستین جشنواره و نمایشگاه استانی مد و لباس هستند.

اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری، اداره‌کل امور اجتماعی استانداری و دانشگاه جامع علمی و کاربردی در برگزاری جشنواره و نمایشگاه مذکور همکاری دارند.

اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، دانشکده فنی ‌و حرفه‌ای مائده گرگان و فرماندهی انتظامی گلستان دیگر دستگاه‎های همکار در برگزاری نخستین جشنواره و نمایشگاه استانی مد و لباس نقش دارند. 

شهرداری و سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری گرگان، اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک، دبیرخانه عفاف و حجاب استان، اداره‌کل آموزش و پرورش، صدا و سیما، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره‌کل فنی ‌و حرفه‎ای و مراکز حوزه‌های علمیه گلستان با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری دارند.

انتهای پیام/2307/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول