اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پژوهشگر مازندرانی دفاع مقدس:

داستان زندگی چمران مازندران منتشر می‌شود

خبرگزاری فارس: نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس در مازندران گفت: داستان زندگی و سیره عملی سردار شهید شعبان فکوری با نام چمران مازندران به‌زودی تحت عنوان کتاب «میرزا آقا داداش» روانه بازار می‌شود.

داستان زندگی چمران مازندران منتشر می‌شود

مسعود آب‌آذری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: زندگی عارفانه و مجاهدانه شهید فکوری، جانشین گردان مسلم ابن عقیل (س) لشکر ویژه 25 کربلا که از اهالی شهرستان قهرمان‌پرور جویبار است در آینده‌ای نزدیک به‌طور مکتوب برای مردم ایران زمین روایت می‌شود.

وی با اعلام همکاری ایرج فلاح در نوشتن این کتاب تصریح کرد: شهید فکوری با آنکه وضعیت مالی خوبی داشت ولی کل زندگی‌اش در کوله پشتی‌اش بود. او که معروف به «میرزا آقا داداش» بود پا به پای شهید چمران در جبهه‌های جنوب جنگید و در بین مردم مازندران به عنوان «چمران مازندران» شناخته شد.

آب‌آذری خاطر نشان کرد: سردار شهید شعبان فکوری معلم دبیرستان‌های جویبار، قائمشهر، کیاکلا (سیمرغ فعلی) و همچنین فرمانده گروهان سلمان از گردان مسلم ابن عقیل لشکر ویژه 25 کربلا بود.

وی با بیان فعالیت ورزشی شهید فکوری در ورزش بوکس افزود: بوکسوری که مفسر قرآن هم بود. هنگامی که در عملیات غرورآفرین والفجر هشت با سلاح مرموز و ویرانگر شیمیایی مجروح شد، به گونه‌ای چهره‌اش دستخوش تغییرات شد که حتی فرزندانش پدر را نمی‌شناختند. وقتی پیش از شهادتش سفر رفتن به حج را به او پیشنهاد دادند، به خانواده‌اش پیغام داد که شما به خانه خدا بروید ولی من به دیدار صاحبخانه خواهم رفت.

آب‌آذری در پایان گفت: همانطور که همیشه شهید فکوری ابراز نگرانی می‌کرد و می‌گفت: «خدا نکند جنگ تمام شود و ما زنده بمانیم.» سرانجام در عملیات کربلای یک (آزادسازی مهران)، در 12 تیر ماه سال 1365 به آرزویش، شهادت رسید ولی جنگ ادامه پیدا کرد.

گفتنی است، ایرج فلاح و مسعود آب‌آذری بعد از سه کار مشترک در حوزه دفاع مقدس، «ابراهیم در آتش»، «خانه کوچک با گردسوزی روشن» و «سلحشور چهل و یکم»، دست به کار روایت زندگی‌نامه شهید شعبان فکوری تحت عنوان «میرزا آقا داداش» زده‌اند.

انتهای پیام/2296/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول