اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)

کتاب «چیستی حق» منتشر می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از چاپ کتاب «چیستی حق» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

کتاب «چیستی حق» منتشر می‌شود

محمد روحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به انتشار کتاب چیستی حق اظهار کرد: حق یکی از مسائل بنیادین در جهان امروز بوده زیرا در این عصر بشر غربی از خدا بریده و از حق دوری کرده است.

وی خاطرنشان کرد: انسان مدرن که در سیطره هواهای نفسانی و شهوات خود است برای رسیدن به امیال و شهوات برای خود حق‌های مختلف قائل می‌شود و هیچکس حق ندارد به او اعتراض کند.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) اضافه کرد: «آیا ملاک برای ادعای حق وجود دارد؟»، «آیا فارغ از خداوند انسان حق‌هایی دارد و می‌تواند بدون توجه به ادیان توحیدی حق‌های خود را بشناسد و مدعی آن شود؟» و ... از جمله پرسش‌هایی بوده که پاسخ‌های آنها در این کتاب مطرح شده است.

وی یادآور شد: تاریخچه مباحثی در زمینه حق‌های تکوینی و اعتباری از نظر اندیشمندان مسلمان مانند آیات عظام علامه طباطبایی، شهید مطهری، جوادی آملی و مصباح یزدی و اعتبارات نزد مرحوم اصفهانی و علامه طباطبایی از جمله عناوین مباحث این کتاب است.

روحانی با بیان اینکه نویسنده در فصل آخر به نتیجه‌گیری می‌پردازد، گفت: دیدگاه‌ها و سخنان بزرگان مانند آیت‌الله مصباح یزدی در این فصل مطرح شده و حق اعتباری و تکوینی همراه با دیدگاه‌های مختلف طرح بحث شده است.

کتاب «چیستی حق» توسط سید محمود نبویان در 408 صفحه تألیف شده است و در آینده‌ای نزدیک به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر می‌شود.

انتهای پیام/78003/ز20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول