اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‎رضوی:

ملت ایران روابط سلطه‌جویانه و استعماری را هرگز برنمی‎تابد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‎رضوی گفت: ایران از گذشته دور، همواره برای توسعه روابط مسالمت‌آمیز و دوستانه با همه کشورهای دنیا آمادگی داشته است، اما روابط سلطه‌جویانه و استعماری را هرگز برنمی‎تابد.

ملت ایران روابط سلطه‌جویانه و استعماری را هرگز برنمی‎تابد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین فروزان‌مهر ظهر امروز در دیدار با سفیر دانمارک با اشاره به طراحی خطوط کلی نظام از سوی رهبر شجاع انقلاب، اظهار کرد: با توجه به مبانی اعتقادی و مذهبی ملت ایران، معظم‌له نه تنها یک رهبر سیاسی که حجت خدا بر مردم نیز هستند.

وی با بیان اینکه ملت ایران 34 سال پیش با انقلاب شکوهمند خود، حکومت دست‌نشانده نظام سلطه را در هم کوبید، افزود: عزم ملت ایران در حفظ استقلال و آزادی خود، همچنان پابرجاست و حضور پر شور و متراکم آنان در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب در اقصی نقاط کشور گواه روشنی است که تحریم‎ها و فشارهای دشمنان نه تنها در اراده آنان خللی ایجاد ننموده، بلکه عزم آنان را در دفاع از انقلاب اسلامی مستحکم‎تر کرده است.

وی با اشاره به برگزاری همزمان دو انتخابات در سال آینده در ایران، گفت: ملت ایران در انتخابات پیش‌رو نیز بار دیگر با حضور پرنشاط سیاسی در پای صندوق‎های رأی، از آرمان‎های نظام اسلامی دفاع می‎کنند.

فروزان‌مهر افزود: ایران از کشورهای قدرتمند منطقه، با پیشینه غنی تاریخی و فرهنگی است که این مسئله بر لزوم حفظ احترام به ملت ایران و شعایر و اعتقادات آنان، بیش از پیش می‌افزاید.

وی با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر ایران در تولید علم و فناوری و تربیت جوانان خلاق و دانشمندان تراز اول جهانی در رشته‎های مختلف علمی، گفت: کشور ما با اتکا به توان داخلی، در دستیابی به انرژی هسته‎ای و استفاده صلح‌آمیز از آن نیز طی سال‎های اخیر، توفیقات قابل ‌توجهی داشته است.

استاندار خراسان‎رضوی در ادامه با اشاره به تصمیم مقامات دانمارکی مبنی بر خروج 650 نیروی نظامی این کشور از خاک افغانستان تا پایان سال 2014، گفت: انتظار می‎رود نظامیان سایر کشورها نیز به مرور خاک این کشور را ترک کرده و سایر کشورها به افغانستان در مسیر سازندگی و اجرای پروژه‎های اقتصادی، کمک کنند.

استاندار خراسان‎رضوی در ادامه تصریح کرد: با وجود تلاش دو جانبه برای توسعه همکاری‎های مشترک و با توجه به وجود نیروهای متخصص و توانمند، آمادگی داریم تا در صورت ایجاد زمینه کار مدیریت شده، تبادل نیروی کار و همچنین دانشجو و استاد میان دو کشور را دنبال نماییم.

وی با بیان اینکه از ایران اقلام متعددی مانند فرش و دیگر صنایع دستی، خشکبار، محصولات کشاورزی، مواد معدنی، مصالح ساختمانی و محصولات پتروشیمی به کشور دانمارک صادر می‌شود، افزود: با ایجاد بستر مناسب، زمینه استفاده خراسان‌رضوی از همکاری و فناوری دانمارک در حوزه صنعت سیمان، نیروگاه‎های برق بادی، پتروشیمی و صنایع غذایی وجود دارد.

فروزان‌مهر گفت: به لحاظ موقعیت جغرافیایی، خراسان‎رضوی دروازه ورود به کشورهای مشترک المنافع آسیای میانه به شمار رفته، همین طور در مسیر دو کریدور بین‎المللی شمال – جنوب و شرق- غرب قرار دارد و می‌تواند زمینه حضور فعال و ترانزیت کالا و به ویژه اجرای پروژه‌های مشترک با کشور دانمارک در این کشورها را فراهم نماید.

وی با اشاره به نشست مشترک سفیر دانمارک با بخش خصوصی فعال در حوزه اقتصاد خراسان‌رضوی، تاکید کرد: بخش خصوصی می‌تواند شرایط مناسبی برای توسعه مراودات اقتصادی مشترک ایجاد نماید، ضمن اینکه امیدواریم کشور دانمارک نیز فرآیندهای اداری را برای فعالیت بخش خصوصی ایران در این کشور، تسهیل کند.

«آندرس کریستین هوگارد»، سفیر دانمارک در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با اشاره به حضور خود در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: با حضور در ایران و آشنایی با تاریخ این کشور، به بزرگی ملت مسلمان ایران و انقلاب آنان اعتقاد راسخ یافتم.

وی همچنین با اظهار تمایل به توسعه مناسبات و همکاری‎های دوجانبه بخش‎های دولتی و خصوصی دو کشور با توجه به وجود بسترهای مناسب، از آمادگی این کشور برای تبادلات فرهنگی و همکاری در جهت مقابله با قاچاق مواد مخدر با ایران و به ویژه استان خراسان‎رضوی خبر داد.

انتهای پیام/70005/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول