اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار دهگلان:

نیروهای کارگر و مولد در دهگلان حمایت می‌شوند / حل مشکلات کارگران اولویت کمیسیون کارگری

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار دهگلان گفت: مسئولان حامی نیروهای کارگر و مولد هستند و با کارفرمایانی که مطالبات کارگران را به موقع پرداخت نکنند برخورد می‌شود.

نیروهای کارگر و مولد در دهگلان حمایت می‌شوند / حل مشکلات کارگران اولویت کمیسیون کارگری

به گزارش خبرگزاری فارس از دهگلان، راشد عزیری در چهارمین  جلسه کمیسیون کارگری شهرستان دهگلان بر شناسایی و رفع مشکلات واحدهای کارگری تاکید کرد و افزود: پشتوانه حقیقی برای استقلال کشور در گرو فعالیت‌های مسئولانه کارگران و تعامل مثبت و سازنده مدیران واحدهای تولیدی است.

به گفته معاون فرماندار شهرستان دهگلان، کارگران و کارفرمایان  نقش کلیدی در توسعه و پیشرفت کشور را برعهده دارند که تعامل دو طرفه آنان مسیر دستیابی به اهداف را تسهیل می‌کند.

وی اولویت برنامه‌های دولت را اشتغال‌زایی خواند و خاطرنشان کرد: کمیسیون کارگری با رویکرد حل معضلات محیط‌های کارگری به دنبال حفظ ثبات و تعادل در زمینه اشتغال است.  

عذیری افزود: برخی مشکلات مانع از تحقق اهداف در بخش‌های تولیدی و صنعتی است که باید با تعامل منطقی و هماهنگی میان کارگر و کارفرما مشکلات این بخش را برطرف کرد.  

وی تصریح کرد: سرمایه، مدیریت و نیروی انسانی مهم‌ترین مؤلفه‌های کار و تولید بوده و مجموعه مدیریت این شهرستان از نیروهای مولد برای رشد و توسعه کسب و کار حمایت کامل می‌کنند.

معاون فرماندار شهرستان دهگلان گفت: همه ما در برابر صیانت از جامعه کارگری وظایفی داریم که باید به دنبال مطالبات این قشر از جامعه باشیم.

راشد عذیری کارگران را اقشار بسیار شریف و زحمتکش جامعه خواند و اظهار کرد حل مشکلات کارگران و جامعه کارگری از دغدغه‌های مسئولان است و ضروری است در راستای حل مشکلات این قشر تلاش مضاعف شود.

وی با اشاره به نقش مهم کارگران در چرخاندن چرخ‌های اقتصادی کشور، بر پرداخت به موقع مطالبات کارگری از سوی کارفرمایان تاکید کرد و گفت: با کارفرمایانی که نسبت به پرداخت به موقع مطالبات کارگران اقدام نکنند برخورد جدی می‌شود.

معاون فرماندار  دهگلان در ادامه خاطر نشان کرد: پرداخت به موقع مطالبات توسط کارفرمایان، تهیه شناسنامه کارگری، تهیه دستور کار با محورهای مشخص، پیگیری تقدیر از شرکت‌های کوشا و فعال در بحث کارگری و اعلام اسامی شرکت‌ها و کارفرمایان متخلف، دعوت از کارفرمایان ناآشنا به وظایف و توجیه آنان را از وظایف کمیسیون کارگری برشمرد.

 در ادامه این جلسه بر رفع مشکلات مربوط به وضعیت کارگران  تمامی واحدهای شهرستان اعم از بیمه، پاداش، حق و حقوق معوق، تاکید بر تامین و مستقر شدن امکانات رفاهی و ایمنی کارگران در محیط کار و کارگاه‌ها به منظور بالا بردن ضریب امنیت جانی و رفاه و آسایش و تکریم و احترام به جایگاه کارگران، الزام  پیمانکارانی به پرداخت حقوق کارگران که تاکنون پرداخت نشده و بازدید از تمام کارگاه‌ها از سوی اعضا‌ از جمله تصمیمات و تدابیری بود که برای رفع مشکلات جامعه کارگری و کارفرمایی در این نشست اتخاذ شد.

انتهای پیام/79013/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول