اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد کردستان خبر داد

نصب 8 صندوق دیجیتالی در کردستان/ اجرای طرح صدقه پویا

خبرگزاری فارس: معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان از نصب هشت صندوق دیجیتالی در این استان خبر داد.

نصب 8 صندوق دیجیتالی در کردستان/ اجرای طرح صدقه پویا

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، هیوا رحیمی شامگاه شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری جشن نیکوکاری که با حضور معاونان حوزه مشارکت‌های کمیته امداد شهرستان‌های تابعه استان در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 70 هزار صندوق صدقه بزرگ، متوسط و کوچک کمیته امداد در منازل، ادارات، مغازه و مراکز تجاری سطح این استان وجود دارد.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان ادامه داد: هشت صندوق صدقه دیجیتالی هم در سطح استان نصب شده است.

به گفته وی، از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از یک ‌میلیارد و 100 میلیون تومان از کمک‌های مردم خیر استان از طریق صندوق‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) جمع‌آوری شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی کردستان خاطرنشان کرد: جمع‌آوری صدقات، اکرام ایتام، نذورات قربانی، اطعام و افطاری، زکات مال، زکات فطریه و نذورات از جمله طرح‌ها و برنامه‌های حوزه مشارکت‌های مردمی این نهاد در طول سال است.

وی، طرح مشکاة به منظور جذب حامی برای دانش‌آموزان و دانشجویان، طرح رضوان برای جذب حامی برای ساخت مسکن نیازمندان و طرح شفا با هدف جذب حامی برای بیماران زیرپوشش کمیته امداد را به عنوان طرح‌های منطقه‌ای حوزه مشارکت‌های مردمی نام برد.

به گفته معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی کردستان، طرح همیاران مولا، طرح تاج و گل و محسنین از دیگر طرح‌های حوزه مشارکت‌های مردمی است که در زمینه جذب حامی برای جامعه هدف این نهاد اجرایی می‌شود.

رحیمی اضافه کرد: ‌یاری‌ دادن، پذیرش مسئولیت و درگیر شدن سه اندیشه مهمی است که در حوزه مشارکت‌های مردمی این نهاد مقدس وجود و برنامه‌ها و حرکت‌ها براساس آن شکل گرفته و جلو می‌رود.

استفاده از شبکه‌ها و ظرفیت‌های اثرگذار

وی به اولویت‌های کاری این حوزه اشاره کرد و ابراز داشت: استفاده از شبکه‌ها و ظرفیت‌های اثرگذار و ویژه به منظور توسعه اهداف مشارکت‌های مردمی و برنامه‌ریزی منسجم و تشکیلاتی برای بهره‌مندی از ظرفیت مناسبت‌ها از اولویت‌های مهم این حوزه است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی کردستان اذعان داشت: استفاده از ظرفیت سازمان‌ها، ادارات و نهادها با هدف‌گذاری مشخص برای آنها، تشکیل ستاد توانمندسازی مشارکت خیریه‌های همسو با این نهاد و استفاده از ظرفیت درون سازمانی از دیگر اولویت‌های حوزه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در سطح استان است.

به گفته رحیمی، تعامل با اصناف از طریق مجمع امور و اتحادیه‌های صنفی، تنظیم برنامه ویژه با شبکه مدارس از طریق آموزش و پرورش و تعامل با انجمن اولیا و مربیان، استفاده از ظرفیت پایگاه‌های بسیج، شناسایی کارخانجات تولیدی و واحدهای اقتصادی فعال و ورود به عرصه دانشگاه‌ها و استفاده از ظرفیت انجمن‌ها و تشکلات دانشجویی از دیگر برنامه‌های این حوزه به منظور توسعه هرچه بیشتر مشارکت‌های مردمی است.

اجرای طرح صدقه پویا

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی کردستان همچنین از اجرای طرح صدقه پویا در این استان خبر داد و گفت:‌ استفاده از صندوق‌های نسل جدید، استفاده از دستگاه‌های «بارکدخوان»، «هندهلد» و صدور پرینت مبلغ پرداختی به مشترکین و نصب و راه‌اندازی پرداخت الکترونیکی از طریق کارت‌های سازمان اتوبوسرانی از برنامه‌های آینده این حوزه در سطح استان است.

رحیمی در پایان خواستار بهره‌برداری 100 درصدی از صندوق‌های صدقات فعلی شد و افزود:‌ توجه جدی به عملکرد عاملین، بهره‌برداری لازم از جمع‌بندی اطلاعات خیرین، استفاده از نرم‌افزار جامع مشارکت‌ها و برنامه‌ریزی دقیق برای روحانیون زکات از سوی مدیران و معاونان حوزه مشارکت‌های مردمی شهرستان‌ها ضروری است.

انتهای پیام/79002/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول