اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس:

عدالت در اختصاص آب به کشاورزان اصفهانی رعایت نشده است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس گفت: با وجود وضعیت یکسان کم‌آبی برای کشاورزان اصفهان سال گذشته میزان آبی که به شرق و غرب اصفهان داده شد به بخش شمالی تعلق نگرفت و عدالت در این موضوع رعایت نشده است.

عدالت در اختصاص آب به کشاورزان اصفهانی رعایت نشده است

حسینعلی حاجی‌دلیگانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: وزیر کشاورزی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری را برای توجه به وضعیت خشکسالی و مشکلات شهرستان شاهین‌شهر میمه و برخوار به کمک می‌طلبم.

وی افزود: اکنون بالغ بر 7 هزار خانواده در این نقاط هستند که معیشت آنها تنها از راه کشاورزی می‌گذرد اما به علت خشکسالی کشت مناسبی نداشته‌ا‌ند و اکنون از نظر معیشتی مشکل دارند.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این کشاورزان با توجه به قول‌های داده شده درباره انتقال آب زاینده‌رود از طریق کانال به شاهین‌شهر و برخوار وام گرفتند تا طرح‌های آبیاری قطره‌ای و مکانیزه را اجرا کنند.

وی ادامه داد: این کانال‌ها سال‌هاست که زیر خروارها خاک جا خوش کرده اما آبی در آنها جاری نشده و در نتیجه خشکسالی تجهیزات کشاورزان برای آبیاری قطره‌ای بلا استفاده مانده و چون از کشت سالیانه نیز درآمدی نداشته‌اند از عهده پرداخت اقساط خود برنمی‌آیند.

حاجی‌دلیگانی تصریح کرد: گرچه این مشکل تا حدی به خشکی زاینده‌رود برمی‌گردد اما نباید از نظر دور نگه داریم که سال گذشته میزان آبی که به شرق و غرب اصفهان داده شد به بخش شمالی تعلق نگرفت و از این جهت گلایه داریم که در حالی که وضعیت ما نیز شبیه وضعیت شرق بود چرا به همان میزان آب به این منطقه داده نشد.

وی اضافه کرد: در طول هفته‌های گذشته کشاورزان این منطقه جلسه‌ای با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیریت بحران استانداری و مدیر بانک کشاورزی داشتند و امیدواریم هر چه سریع‌تر راهکارهایی برای برون رفت از این مشکل مصوب شود.

انتهای پیام/63008/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول