اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن حمایت از کشاورزان اصفهان:

مسئولان کاری از دستشان برای گرفتن حق‌آبه کشاورزان برنیامد

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن حمایت از کشاورزان شهرستان اصفهان گفت: برای حق آبه و خسارات کشاورزان حق‌آبه‌دار زاینده رود کاری از دست مسئولان استان که برنیامد.

مسئولان کاری از دستشان برای گرفتن حق‌آبه کشاورزان برنیامد

حسین محمدرضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: کشاورزان شرق اصفهان حق آبه را که حق شرعی، عرفی و قانونی خود می‌دانند طلب می‌کنند نه هیچ چیز دیگری و توقع آنها از مسئولان جواب درست و قانع کننده است نه وعده، وعید و قول‌هایی که ضمانت اخلاقی چندانی برای اجرای آنها وجود ندارد.

وی افزود: با توجه به اینکه حق آبه کشاورزان حق آبه دار، از رودخانه زاینده‌رود حدود 73 درصد کل آورد آن است و بزرگ‌ترین شرکاء آن محسوب می‌شوند، و اگر کمبود آب است باید آب کشاورزان به نسبت سهمشان کم شود نه اینکه به طور کامل قطع شود.

رئیس انجمن حمایت از کشاورزان شرق اصفهان ادامه داد: مسئولان باید به کشاورزان معترض حق داده و آنها را درک کنند، چرا که با شش، هفت سال بی آبی و عدم کشت که وضعیت اقتصادی بدی پیدا کرده و گرانی‌های اخیر که تأثیر مضاعف بر فشارهای اقتصادی آنها داشته است و به همین دلیل آنها برای امرار معاش خود با مشکلات فراوانی روبه‌رو شده‌اند.

وی تاکید کرد: کشاورزان بارندگی‌های حوزه زاینده رود را همه روزه رصد می‌کنند و می‌دانند که بارندگی‌های سال زراعی 91-92 تا بحال بیشتر از 25 درصد نسبت به سال زراعی گذشته افزایش داشته است و نسبت به سال زراعی 89-90 حدود 70 درصد افزایش داشته و به همین دلیل منتظر باز شدن آبرود خانه زاینده‌رود برای کشت خود هستند.

محمدرضایی تصریح کرد: میزان بارندگی حوزه کوهرنگ که سرشاخه‌‌های زاینده‌رود محسوب می‌شود تا به امروز 801 میلی‌متر باران و 100 سانتی‌متر برف بوده ست که وضعیت مطلوب را نشان می‌دهد و باید دنبال آن بود که این بارش‌ها کجا رفته و این آب‌ها کجا می‌رود که حجم سد زاینده رود از خط قرمز که 180 میلیون مترمکعب است، بیشتر نمی‌شود.

وی اضافه کرد: برای حق آبه و خسارات کشاورزان حق آبه دار زاینده رود کاری از دست مسئولان استان که برنیامد، نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی هم در این مورد زورشان به دولت نرسید و بنابراین امید کشاورزان بعد از خدا به عنایات رهبری برای حل مشکل زاینده رود و حق آبه داران آن است.

انتهای پیام/63001/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول