اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی کرج:

تمهیدات لازم برای جلوگیری از خطرات چهارشنبه‌سوری در کرج اندیشیده شد

خبرگزاری فارس: مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کرج گفت: با توجه به اینکه در آستانه قرار گرفتن در چهارشنبه آخر سال هستیم تمهیدات لازم برای جلوگیری از خطرات چهارشنبه آخر سال در کرج اندیشیده شد.

تمهیدات لازم برای جلوگیری از خطرات چهارشنبه‌سوری در کرج اندیشیده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی فرجامی ظهر امروز در جلسه ستاد چهارشنبه آخر سال اظهار داشت: در این راستا آتش‌نشانی کرج در آماده‌باش کامل بوده و این مهم در ایام نوروز نیز ادامه دارد.

وی ادامه داد: چهارشنبه آخر سال رسم بسیار دیرینی است که از دیرباز در بین ایرانیان بوده است اما متأسفانه امروز این رسم جذاب به میدان جنگ تبدیل شده است و برخی از جوانان بدون اینکه از گذشته این رسم و آیین خبری داشته باشند با استفاده از مواد محترقه خطرناک و پرصدا چهارشنبه آخر سال را به میدان جنگ تبدیل می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه متأسفانه هر ساله در این ایام شاهد سوانح و حوادثی دلخراش هستیم افزود: با وجود فرهنگ‌سازی‌ها و آموزش‌های ارائه شده از سوی ارگان‌های مختلف اما باز هم نوجوانان و جوانانی ناآگاه با ساخت و استفاده از مواد محترقه غیراستاندارد و دست‌ساز علاوه بر جان خود، جان دیگر همشهریان را نیز به خطر می‌اندازند.

فرجامی نگهداری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش‌بازی در منزل، زیرزمین، محل کار و... را خطرساز اعلام کرد و گفت: والدین باید مواظب فرزندان خود در این باره باشند.

وی اضافه کرد: شهروندان مواد آتش‌بازی را به طرف افراد دیگر پرتاب نکنند، هیچ گاه مواد آتش‌بازی را در ظروف شیشه‌ای یا فلزی قرار ندهند زیرا در صورت انفجار ذرات شیشه یا فلز به اطراف پرت شده و سبب صدمات و خطرات جانی خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: جوانان از آتش زدن لاستیک، هیزم، کارتن خالی و امثال آن چه در واحدهای مسکونی و چه در معابر، کوچه و خیابان خودداری و از برپایی آتش در معابر باریک و در نزدیکی پست‌های برق یا ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز و پارکینگ‌های عمومی جدا پرهیز کنند.

فرجامی اظهار امیدواری کرد تا با همیاری شهروندان شاهد برپایی چهارشنبه پایانی سال توأم با شادی و نشاط باشیم.

به گفته وی شهروندان در صورت نیاز به مشاوره ایمنی و بروز هرگونه حریق یا حادثه، ضمن حفظ خونسردی در اسرع وقت با شماره تلفن 125 ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تماس بگیرند.

انتهای پیام/2302/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول