اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی شورای شهر قم:

10 ایستگاه آتش‌نشانی در قم احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: سخنگوی شورای اسلامی شهر قم از احداث 10 ایستگاه جدید آتش‌نشانی در مناطق مورد نیاز و ضروری شهر قم خبر داد.

10 ایستگاه آتش‌نشانی در قم احداث می‌شود

حسن بختیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به استفاده مناسب از ظرفیت‌های عمرانی موجود در استان گفت: در همین راستا در فضای هزار متری باغ کرباسی ایستگاه جامع و کامل آتش‌نشانی احداث می‌شود.

وی افزود: همچنین 10 ایستگاه آتش‌نشانی نیز با اعتبار 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات دفتر مقام معظم رهبری در قم احداث خواهد شد که مطالعات جانمایی آنها توسط شهرداری انجام شده و عملیات اجرایی برخی از ایستگاه‌ها در محل‌هایی که نیاز و ضرورت بیشتری دارند آغاز شده است. 

نبود اماکن خدماتی تجاری مشکل اهالی پردیسان

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: به دلیل نبود اماکن تجاری و خدماتی در منطقه پردیسان قم ساکنین این منطقه برای تامین مایحتاج روزانه خود دچار مشکل هستند.

وی اذعان داشت: در همین راستا 25 درصد از قطعات زمین‌های تجاری شهر پردیسان به شهرداری قم به منظور احداث واحدهای خدماتی و تجاری واگذار شده است.

بختیاری در ادامه از بهره‌برداری فاز یک منوریل در قم خبر داد و تصریح کرد: ساخت منوریل در قم پیشرفت خوبی داشته و با تامین اعتباری که از سوی دولت اختصاص داده شده واگن‌ها و تجهیزات ماشینی آن هم خریداری شده و قطعه نخست فاز اول که حد فاصل پارک‌سوار شمالی تا میدان مطهری است نیز تا پایان سال جاری یا اوایل سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

سرعت ساخت منوریل و عدم پیشرفت مترو در گرو تامین اعتبار  

 وی ابراز داشت: بحث اهمیت مترو در استان قم کمتر از منوریل نبوده و مسئولان باید توجه ویژه‌ای به این طرح داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر قم افزود: در حال حاضر مترو با مشکل تامین اعتبار مواجه بوده و سرعت و روند مناسبی در پیشرفت طرح ندارد.

بختیاری گفت: از دولت انتظار می‌رود با توجه به مسائل و حمل و نقل درون شهری توجه و نگاه ویژه‌ای به انجام طرح‌ها داشته باشد تا سرعت و روند طرح‌های اجرایی در قم پیشرفت مطلوبی داشته باشد.

انتهای پیام/78007/ج40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول