اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معد‌ن و تجارت گیلان خبر داد

اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز در گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز 92 در استان خبر داد.

اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی منتظری در جلسه صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اجرای طرح نظارتی بازار اظهار کرد: این طرح مانند سال‌های گذشته به منظور تشدید نظارت بر بازار و ارائه کالا و خدمات به ویژه کالاهای پرمصرف و اولویت‌دار اجرا می‌شود.

وی اجرای طرح مذکور را در دو مرحله عنوان کرد و گفت: مرحله نخست این طرح از ابتدا تا 15 اسفند ماه امسال در زمینه برنامه‌ریزی و هماهنگی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی و برگزاری جلسات هماهنگی با دستگاه‌های تخصصی است.

این مسئول ادامه داد: این نظارت‌ها از 15 اسفند ماه تا 25 فروردین ‌ماه سال 92 در زمینه تشدید بازرسی و نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی و صنفی، حضور بازرسان در بازار، رسیدگی به شکایت‌های مردمی و نظارت بر عرضه کالا و خدمات است به نحوی که شاهد کمبودی در سطح بازار نباشیم.

وی با تاکید بر ضرورت نظارت و کنترل بیشتر بر بازار، اضافه کرد: در ایام پایانی سال با توجه به افزایش خرید و تقاضای عمومی برای تامین کالا، ضرورت نظارت و کنترل بیشتر بازار برای جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی سریع‌تر به شکایات مردمی بیش از پیش احساس می‌شود.

منتظری، نظارت در بخش کالا را بیشتر معطوف به کالاهای اولویت‌دار نظیر پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار، شیرینی‌جات، لبنیات، گوشت و مرغ، ماهی، قند و شکر، روغن نباتی، برنج و میوه و تره‌بار ذکر کرد و افزود: در این راستا علاوه بر بازار و واحدهای صنفی، انبارها، سردخانه‌ها، میادین میوه و تره‌بار و نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا نیز مورد بازرسی‌های مکرر قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در بخش خدمات نیز شرکت‌های مسافربری و دفاتر فروش بلیت قطار و هواپیما، حمل و نقل درون شهری، اماکن تفریحی و گردشگری و زیارتی، واحدهای اقامتی و رستوران‌ها برای نظارت و بازرسی مدنظر قرار گرفته اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به انجام برخی اقدام‌های ویژه برای نظارت بر بازار در ایام پایانی سال اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری گشت‌های مشترک با اداره‌های ذی‌ربط نظیر تعزیرات حکومتی، مجامع امور صنفی، استانداردها و شبکه بهداشت به همراه هماهنگی با اداره کل تعزیرات برای راه‌اندازی گشت‌های سیار در سطح استان به منظور تسریع در رسیدگی به پرونده‌های متشکله از جمله این اقدام‌ها است.

وی تصریح کرد: تمام امکانات و نیروهای این سازمان در حوزه بازرسی و نظارت، بازرسان طرح تشدید، بازرسان مجامع امور صنفی، ناظران افتخاری و انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف کنندگان در راستای افزایش تاثیرگذاری طرح نظارتی ویژه نوروز به ‌کار گرفته می‌شوند تا ضمن جلوگیری و مقابله با تخلفات احتمالی، موجبات آرامش خاطر مردم فهیم استان و سهولت در تامین مایحتاج عمومی آن ها بیش از پیش فراهم شود.

به گفته منتظری، در اجرای طرح مذکور 220 نفر از بازرسان استان و 850 ناظر افتخاری حضور دارند.

وی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف از طریق سامانه 124 ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت و یا ستادهای خبری مجامع امور صنفی استان موارد را اعلام کنند.

انتهای پیام/2300/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول