اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست مبارزه با مفاسد اقتصادی مطرح شد

معوقات بانکی و زمین‌خواری 2 مفسده اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: به جزء معوقات بانکی و مواردی در واگذاری اراضی ملی، چیزی به نام مفاسد اقتصادی وجود ندارد.

معوقات بانکی و زمین‌خواری 2 مفسده اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سیدحسین صابری ظهر امروز در نشست مبارزه با مفاسد اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: حساسیت ویژه‌ای از سوی همه مسئولان قوای سه‌گانه در این استان برای مبارزه با مفاسد اقتصادی به ویژه موضوع وصول معوقات بانکی وجود دارد ولی این حساسیت سایر مسئولان نباید نافی حساسیت و پیگیری مجدانه بانک‌ها و مسئولان بانکی شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به جز معوقات بانکی و موضوع زمین‌خواری چیزی به نام مفسده اقتصادی در این استان وجود ندارد، افزود: معوقات بانکی بالای 100 میلیون تومان را در اولویت کاری قرار دادیم و بانک‌ها برای وصول این معوقات تمرکز کنند نه یک قسط و دو قسط افراد عادی، البته این حرف به معنی عدم وصول اقساط پایین نیست.

وی ادامه داد: در جایی تسهیلاتی داده شد، به تولید هم منجر شده ولی متأسفانه علی‌رغم گذشت سال‌ها هیچ قسطی پرداخت نشده است که در چنین مواردی باید همه مسئولان فشار بیاورند که این تسهیلات برگردانده شود.

صابری با ذکر مثالی در حوزه واگذاری‌های مشکل‌دار اراضی ملی نیز گفت: در یک سالی زمینی برای کشت علوفه به فردی واگذار می‌شود بعد از آن به بهانه خشکسالی این طرح اجرا نمی‌شود و به جای ان طرح طوبی تصویب می‌شود ولی این طرح نیز اجرا نمی‌شود و کار دیگری در این زمین انجام می‌شود و شکی نیست که این اقدامات با اهداف دولت و عدالت و مهرورزی تناسبی ندارد و باید جلوی آن ایستاد.

مقام ارشد اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هدف همه ما وصول معوقات بانکی است، از مدیران خواهش کرد که قرص و محکم وارد شوید و مطمئن باشید که نتیجه می‌گیرید.

صابری تأکید کرد: برخورد با دانه‌درشت‌ها موجب می‌شود حساب کار دست بقیه بیاید، پس نباید در این خصوص از سوی بانک‌ها کوتاهی شود.

* روند پرداخت تسهیلات بانکی کارشناسی نیست

مدیرکل بازرسی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست عزم هر سه قوه برای مبارزه با مفاسد اقتصادی و وصول معوقات را جزم دانست و گفت:‌در این استان نیز فرصت بسیار خوبی حاصل شده و هم مجموعه استانداری و هم دادگستری با جدیت به دنبال وصول معوقات بانک‌ها هستند.

حمیدرضا عشقی بیان کرد: در حال حاضر نیز روند پرداخت تسهیلات کارشناسی نیست و همچنان ایرادات قبلی پابرجا است که اگر این‌چنین باشد چند سال آینده نیز باید برای پرداخت تسهیلات امروز جلسه بگذاریم.

وی اظهار امیدواری کرد با انسجام و همدلی همه مسئولان شاهد موفقیت در بازپرداخت معوقات بانکی در کهگیلویه و بویراحمد باشیم.

انتهای پیام/82005/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول