اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با خبرنگاران تشریح شد

توضیحات رئیس دیوان عدالت اداری در مورد پرداخت معوقات کارمندان

خبرگزاری فارس: رئیس دیوان عدالت اداری در مورد پرداخت معوقات کارکنان دولت توضیحاتی ارائه داد.

توضیحات رئیس دیوان عدالت اداری در مورد پرداخت معوقات کارمندان

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری بعد از ظهر امروز در حاشیه نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دیوان در مورد پاداش حق محرومیت و حق جذب کارکنان دولت هر جا که به آن مربوط بود رأی لازم را صادر کرده و دستگاه‌های دولتی نیز این احکام را پذیرفته‌اند ولی گیر کار مسائل مالی و تأمین اعتبار در این خصوص است.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور افزود: امروز با استاندار کهگیلویه و بویراحمد صحبت کردم که به فکر تأمین اعتبار برای کارمندانی باشد که سالیان سال حقوق آن‌ها معوق مانده است.

وی گفت: آقایان مدیر بدهکاری خود در این خصوص را قبول دارند و حکم دیوان نیز صادر شده است پس باید این معوقات را در بودجه سالانه خود پیش‌بینی کنند و در اختیار مدیران برای پرداخت به کارکنانی که از دیوان حکم دارند، قرار دهند.

منتظری در خصوص قانون افزایش 80 درصدی حقوق و مزایای دستگاه‌های حاکمیتی نیز گفت: هر چیزی که مربوط به حقوق معوق کارکنان باشد و در حیطه اختیارات ما باشد وارد می‌شویم و ادارات نیز مکلف به اجرای آن هستند.

وی در پاسخ به اینکه دیوان در این خصوص رأی صادر کرده ولی متأسفانه در کهگیلویه و بویراحمد اجرایی نشده بیان کرد: این ضعف در اجرای حکم دیوان به عدم تأمین اعتبار بر می‌گردد.

منتظری عنوان کرد: بالاخره یک مدیر که نمی‌تواند این بدهکاری‌ها و معوقات را از جیب شخصی خود بپردازد باید دولت و مجلس مسائل مربوط به تأمین اعتبار را حل و فصل کنند و در اختیار مدیر برای پرداخت قرار گیرد.

این مسئول، دیوان عدالت اداری را یک دستگاه قضایی خواند که در آن هم باید حقوق مردم لحاظ شود و هم حقوق دولت و بیت‌المال.

* اگر قانون محور نباشد سنگی روی سنگ بند نمی‌آید

رئیس دیوان عدالت اداری کشور ادامه داد: این دیوان عهده‌دار بررسی و صدور حکم در مورد شکایات مردمی علیه دستگاه‌ها و ادارات است و هیچ شکایتی نیست که در این دیوان بررسی نشود.

منتظری تأکید کرد: اگر قانون در جامعه حکم‌فرما نباشد سنگی روی سنگ بند نمی‌شود و اداره مملکت سخت خواهد شد.

وی عنوان کرد: الگوی مدیریت حضرت علی (ع) نمونه‌ای کامل از مدیریت اسلامی در حکومت اسلامی است که همه ما باید آن را سرمشق خود قرار دهیم.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور با بیان اینکه در مدیریت اسلامی نمی‌شود بر اساس سفارش، تشویق یا سرزنش دیگران مدیریت کرد ابراز داشت: حضرت علی (ع) همواره تأکید داشتند که بر‌اساس علم خود آنچه حق است را انجام داده و به سفارش و سرزنش دیگران کاری نداشت.

منتظری تأکید کرد: یک محور به نام قانون باید ضامن اداره کشور باشد و همه خود را حول این محور ببینند.

انتهای پیام/82005/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول