اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

آیت‌الله کعبی در گفت‌وگو با فارس:

مسئولان رهنمودهای رهبری را فصل‌الخطاب قرار دهند/تقوا و صبر توصیه قرآنی است

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مسئولان باید رهنمودهای رهبری را فصل‌الخطاب دانسته و برادری خود را تحکیم کنند، گفت: توصیه به تقوا و صبر رهمنود قرآن است که بابد مورد توجه همگان باشد.

مسئولان رهنمودهای رهبری را فصل‌الخطاب قرار دهند/تقوا و صبر توصیه قرآنی است

آیت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به بیانات مهم مقام معظم رهبری در دیدار مردم تبریز گفت: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای مثل همیشه چراغ راه حرکت ملت ایران در مسیر پیشرفت، عدالت و گشایش کارها، حل مشکلات و استکبار ستیری بود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری با بیانات راه‌گشایی خود تکلیف و وظیفه همگان را مشخص کردند، تصریح کرد: حضرت آقا چارچوب تعامل اخلاقی و حقوقی قوه مجریه و مقننه را ترسیم کردند و نسبت به نقاط ضعف و بداخلاقی‌ها تذکر دادند.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تاکید کرد: فکر می‌کنم بعد از بیانات حضرت آقا، اکنون نوبت مسئولان، نخبگان و عموم عموم ملت است تا با تمکین به رهنمودهای معظم‌له، طوری عمل کنند که نه جلوتر از حضرت آقا باشند و نه از ایشان عقب‌تر باشند.

وی افزود: باتوجه به ظلمی که در بد اخلاقی‌های اخیر به ملت، رهبری و به عموم جامعه شد، لازم است مسئولان که مخاطب بیانات رهبری بودند، هرکدام به نوبه خود از ملت طلب حلالیت و از رهبری طلب عفو کنند.

کعبی از مسئولان خواست تا با تبعیت از توصیه‌های مقام معظم رهبری، برادری خود را مسحکم‌تر کنند و توطئه کینه‌توزان و بدخواهان انقلاب اسلامی را خنثی کنند.

وی با بیان اینکه مسئولان باید در شرایط کنونی برحل مشکلات اقتصادی تمرکز کنند، افزود: مسئولان باید به بگو ـ مگوها خاتمه دهند و البته نباید مسائلی چون حادثه قم تکرار شود چراکه مومنان و حزب‌اللهی‌ها این حادثه را محکوم کردند تکرار این کار خلاف نظر رهبری است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه باتوجه به فصل‌الخطاب بودن بیانات رهبر معظم انقلاب، هر فردی از این پس به اختلافات دامن بزند و یا حواث چون حادثه قم را رقم بزند در ضدیت با رهبری و نظام عمل کرده است، خاطرنشان کرد: اکنون که آمریکا به عنوان شیطان بزرگ با «تاکتیک مذاکره» به دنبال اجرایی کردن «استراتژی تسلیم» است، ملت مقاوم، مجاهد و انقلابی ایران هرگز تسلیم استکبار جهانی نخواهد شد چرا که دشمن با این حرکت فریبکارانه به دنبال تسلیم کردن ملت ایران است.

کعبی خاطر نشان کرد: راهبرد مقاومت، موجب سربلندی، شکوفای و فتح قله‌های علمی خواهد شد.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری به تقوا و صبر گفت: در آیه 120 سوره آل عمران، خداوند می‌فرماید«إِنْ تَمْسَسْکُمْ حَسَنَةٌ تَسُؤْهُمْ وَ إِنْ تُصِبْکُمْ سَیِّئَةٌ یَفْرَحُوا بِها وَ إِنْ تَصْبِرُوا وَ تَتَّقُوا لا یَضُرُّکُمْ کَیْدُهُمْ شَیْئاً إِنَّ اللَّهَ بِما یَعْمَلُونَ مُحیطٌ120». این آیه با رویکرد دشمن شناسانه به مسلمانان می‌گوید اگر نیکی به شما برسد ، آنها را ناراحت می‌کند و اگر حادثه ناگواری برای شما رخ دهد، خوشحال می شوند. امّا اگر در برابرشان استقامت و پرهیزگاری پیشه کنید، نقشه‌های خائنانه آنان، به شما زیانی نمی‌رساند خداوند به آنچه انجام می‌دهند، احاطه دارد؛ این توصیه حضرت آقا به صبر و تقوا در حقیقت توصیه قرآن مسلمانان است.

عضو مجلس خبرگان گفت: بر اساس توصیه مقام معظم رهبری، کسانی که حوادث تلخ 22 بهمن را رقم زدند باید استفعار و طلب عفو کنند و با خویشتن‌داری بر مدار اخلاقی حرکت کرده و این حوادث را تکرار نکنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول