اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از وداع مردم با مادر 4 شهید گزارش می‌دهد

خورشید مازندران غصه‌خوار نظام و انقلاب بود

خبرگزاری فارس: مادر شهیدان نجاریان که به خورشید مازندران معروف شده بودند به اقامه نماز اول وقت، دلبستگی به نظام و انقلاب و پیروی محض از ولایت فقیه تأکید فراوان داشتند.

خورشید مازندران غصه‌خوار نظام و انقلاب بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مردم و مسئولان قدرشناس مازندران پیش از ظهر امروز پیکر حاجیه خانم خورشید رادفر مادر چهار شهید احمد، محمود، عباس و مهدی نجاریان را تا آرامگاه ابدی بدرقه کردند و به خاک سپردند.

معصومه اصغری عروس خانواده شهید نجاریان امروز در حاشیه تشییع پیکر پاک و مطهر مادر شهیدان نجاریان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان بابل اظهار داشت: مادر شهیدان نجاریان مادری دلسوز، صبور و غصه‌خوار نظام و انقلاب بود که بعد از مرگ چهار فرزندش بارها گفته بود حاضرم سه فرزند دیگرم را در راه نظام و انقلاب تقدیم کنم.

وی افزود: حاجیه خانم خورشید رادفر حتی زمانی که در بیمارستان بستری بود به پرستاران تأکید می‌کرد نماز اول وقت را فراموش نکنند.

عروس خانواده شهید نجاریان گفت: با وجود این‌که وی 15 سال در منزل بستری بود اما با کمک ویلچر در نماز جمعه و در نمازهای جماعت شرکت می‌کرد.

اصغری اظهار داشت: ثمره زندگی حاجیه خانم خورشید رادفر هشت فرزند (هفت پسر و یک دختر) بود که چهار فرزندش را در راه بقای اسلام تقدیم انقلاب کرد و به کرار به دوستان و آشنایان اعلام کرده بود حاضرم سه فرزند دیگرم را در راه رهبر و انقلاب تقدیم کنم.

وی که به شدت می‌گریست با صدای بغض‌آلود به گفتن همین مقدار بسنده کرد و افزود: خورشید رادفر تنها مادر همسرم نبود، مادرم بود و با قطع این کلام، گریه امانش نداد.

مادر شهیدان نجاریان همیشه مشغول ذکر گفتن بود

یکی از همسایگان مادر شهیدان نجاریان نیز به خبرنگار فارس گفت: در کلاس دوره‌ای قرآن با مادر شهیدان نجاریان آشنا شدم که همیشه مشغول ذکر و تسبیح بود.

نباید عزادار فرزندی باشیم که تقدیم انقلاب و نظام شده است

خواهر شهید باقر آقایی نیز اظهار داشت: آنقدر جذب روحیه بالا، صبر و استقامت این مادر شهید شدم که در همسایگی وی سکنی گزیده و از رهنمودهای وی استفاده می‌کردم.

وی ادامه داد: دقیقاً هشت ماه بعد از شهادت فرزند چهارمش آنقدر روحیه این مادر بالا بود که همه خانواده شهدا را به حیرت می‌انداخت، با روحیه باز لباس سیاه را از تن درآورد و معتقد بود نباید عزادار فرزندی باشد که با سربلندی تقدیم انقلاب و نظام کرده است.

وی تصریح کرد: صبر و استقامت این مادر زبانزد همه مردم بود و به خاطر این خصلت خوب چهار فرزندش را تقدیم انقلاب کرد.

مادر شهید نجاریان نمونه بارز یک الگوی صبر

این خواهر شهید گفت: با توجه به این‌که مادر شهید نجاریان نمونه بارز یک زن واقعی و الگوی صبر و استقامت برگرفته از صبر حضرت زینب (س) بوده است از مسئولان انتظار داریم دوره‌های مختلف زندگی این مادر شهید برای نسل‌های سوم و چهارم انقلاب بازگو شده تا سرمایه‌هایی این‌چنین بی‌صدا در خاک نهفته باشند.

حاجیه خانم خورشید رادفر شامگاه پنج‌شنبه بعد از سال‌ها تحمل بیماری در سن 80 سالگی در بیمارستان خاتم‌الانبیاء تهران درگذشت.

انتهای پیام/86009/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول