اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از اساتید حوزه استان یزد:

پیوند با شهدا آرامش به دنبال دارد

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید برجسته حوزه استان یزد گفت: جهان امروز در پی آرامش بوده و معنویت شاخصه مورد نیاز زندگی اجتماعی است و ما به هر میزان که با شهدا و فرهنگ شهادت پیوند پیدا کنیم، به همان مقدار آرامش می‌یابیم.

پیوند با شهدا آرامش به دنبال دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید محمد کاظم مدرسی امروز در یادواره شهدای دهستان فراغه ابرکوه اظهار داشت: مسلمانی دارای شرایطی است که در کلام خدا بیان شده  و تا این شرایط محقق نشود، شخصیت فرد نیز شکل نمی‌گیرد.

مدرسی ادامه داد: در آخرین آیه سوره فتح ویژگی‌های یک مسلمان ذکر شده است و همه باید به این شرایط برسند تا بتوان به آنها عنوان مسلمان اطلاق کرد.

امام جمعه محمدآباد یزد خاطرنشان کرد: با نگاهی به شهدای انقلاب اسلامی و به وضوح می‌توان این صفات را در آنان مشاهده کرد.

مدرسی با اشاره به برخی از این خصوصیات ابراز داشت: باید برای اینکه خود را شیعه بدانیم؛ در راه امام علی(ع) گام برداریم

و‌گرنه ما تنها محب ایشان به شمار می‌آییم که با شیعه بودن فاصله بسیار دارد.

وی افزود: بهترین راه انتخابی ما شناخت ویژگی‌های شهیدان و برقراری ارتباط عاطفی و پیوندی با آنان است تا در مسیر مسلمان بودن گام برداریم.

مدرسی ادامه داد: نخستین ویژگی همراهان پیامبر(ص) و امام زمان(عج)، ایستادن در مقابل جامعه کفر و سازش ناپذیر بودن و تسلیم نشدن در مقابل قدرت‌های پوشالی است.

وی افزود: انقلاب اسلامی با همین زمینه پدید آمد و سخنان امام راحل و مواضع رهبری نیز مؤید همین مسئله است و شهیدان سرفراز ما نیز در همین مسیر که مسیری الهی است، گام برداشتند.

مدرسی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس مصداق بارز این آیه است که متأسفانه امروز در جامعه کمرنگ شده و در بخشی از جامعه در حال افول است و افزایش آمار طلاق یکی از آسیب‌هایی است که به واسطه این مسئله به جامعه وارد شده است.

انتهای پیام/2464/ت20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول