اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هفته بیست و ششم لیگ برتر

خوزستانی‌ها به تساوی رضایت دادند/ فولاد از شکست گریخت

خبرگزاری فارس: در هفته بیست و ششم لیگ برتر نمایندگان خوزستان در برابر حریفان خود به تساوی دست یافتند.

خوزستانی‌ها به تساوی رضایت دادند/ فولاد از شکست گریخت

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، هفته بیست و ششم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور جام خلیج فارس روز گذشته با برگزاری پنج دیدار آغاز شد.

در دیدارهای این روز فولاد خوزستان و نفت آبادان در برابر حریفان خود به نتیجه مشابه تساوی دو بر دو دست یافتند.

* فولاد از شکست گریخت

تیم فولاد خوزستان در این هفته به مصاف قوی سپید انزلی رفت که در نهایت به تساوی دو بر دو در برابر حریف خود دست یافت.

شاگردان حسین فرکی در این دیدار در حالی به تساوی دست یافتند که تا ثانیه‌های پایانی وقت اضافه از حریف خود شکست خورده بود.

سرخ‌پوشان اهوازی ابتدا و در دقیقه 18 توسط مهاجم این روزهای گلزن خود لوسیانو به گل برتری دست یافتند اما 10 دقیقه بعد پژمان نوری بازیکن با تجربه ملوان روی یک ضربه ایستگاهی میزبان را با گل به تساوی رساند.

در نیمه دوم نیز سید جلال رافخایی در دقیقه 56 گل دوم ملوان در این دیدار و شانزدهمین گل فصلش را به ثمر رساند تا همچنان یکه‌تاز جدول گلزنان لیگ برتر باشد.

در دقایق و ثانیه‌های پایانی بازی و در حالی که همگان به انتظار سوت پایان بازی بودند سروش رفعتی بود که روی غافلگیری مدافعان ملوان با ضربه‌ای زیبا گل تساوی فولادی‌ها را به ثمر رساند تا نوار شکست‌ناپذیری فولاد در لیگ برتر همچنان ادامه یابد.

این تساوی البته یک قربانی هم داشت و محمد احمدزاده سرمربی ملوانان که به شدت به داوری این دیدار معترض بود پس از پایان مسابقه از سمت خود استعفا کرد.

شاگردان حسین فرکی نیز با این تساوی موفق شدند رکورد شکست‌ناپذیری خود در لیگ برتر را به 19 مسابقه ارتقاء دهند.

هم‌اکنون فولادی‌ها با 26 بازی و کسب 46 امتیاز همچنان در جایگاه چهارم قرار دارند و ملوان بندر انزلی با 36 امتیاز جای پرسپولیس را در رده هفتم گرفت.

فولاد خوزستان در هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر میزبان پیکان قعرنشین است و ملوان در اصفهان به میهمانی سپاهان بالانشین خواهند رفت.

* نفت آبادان همچنان رکورددار تساوی‌

اما در دیگر بازی عصر جمعه نفت آبادان دیگر نماینده خوزستان در فصل جاری لیگ برتر به مصاف آلومینیوم هرمزگان رفت.

این دیدار تقابل دو تیم پایین جدولی لیگ برتر بود که به پیروزی در این مسابقه برای بهبود جایگاه خود نیاز مبرم داشتند.

تغییر و تحولاتی که روی نیمکت آلومینیوم اتفاق افتاده بود و پرویز مظلومی به جای اکبر میثاقیان بر راس‌ کادر فنی تیم هرمزگانی قرار گرفته بود موجب شد تا سرمربی جدید آلومینیوم نخست دیدار خود در لیگ برتر را در برابر همشهریان آبادانی خود روی نیمکت قرار گیرد.

نفتی‌ها در این دیدار نیز روی ضعف مفرط خط دفاعی خود دو بار از حریف عقب افتادند اما هر دو بار نتیجه را به تساوی کشاندند و در نهایت به تساوی دو بر دو در برابر آلومینیوم رضایت دادند.

میثم مجیدی در دقیقه 18 و میلاد میداوودی در دقیقه 72 دو گل آلومینیوم را به ثمر رسانده و والری الکسانیان و حسین بغلانی نیز برای طلایی‌پوشان آبادانی گلزنی کردند.

این تساوی خانگی نفتی‌ها را یک گام دیگر به لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور نزدیک کرد، هرچند علیرضا فیروزی سرمربی نفت آبادان مقصران وضعیت کنونی نفت را متوجه کاستا و آلفردو دو مربی سابق این تیم دانست.

آلومینیوم هرمزگان نیز با حضور پرویز مظلومی در این تیم و این تساوی خارج از خانه امیدوار به هشت هفته باقی مانده تا پایان لیگ برتر برای بقاء باقی ماند.

نفت آبادان نیز هم‌اکنون با 13 مساوی از 26 دیدار نیمی از بازی‌های این فصل خود را با تساوی به پایان رسانده و همچنان رکورددار تساوی در لیگ برتر است.

هم‌اکنون نفت آبادان با 16 امتیاز در رده هجدهم جدول رده‌بندی قرار دارد و آلومینیوم هرمزگان نیز با 26 امتیاز در جایگاه چهاردهم است.

دو تیم در هفته بیست و هفتم رقابت‌ها به مصاف سرخ‌آبی‌های پایتخت خواهند رفت.

نفت آبادان در ورزشگاه آزادی میهمان استقلال صدرنشین و آماده این روزهای لیگ خواهد رفت و آلومینیوم نیز در بندرعباس میزبان پرسپولیس تهران خواهد بود.

انتهای پیام/72008/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول