اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار صورت گرفت

صعود زرین قزوین به نیمه‌نهایی لیگ برتر ووشو

خبرگزاری فارس: تیم ووشو زرین قزوین برای نخستین‌بار راهی مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور شد.

صعود زرین قزوین به نیمه‌نهایی لیگ برتر ووشو

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، تیم ووشو جوانان زرین قزوین در دور پایانی مرحله مقدماتی رقابت‌های لیگ برتر ووشو جوانان باشگاه‌های کشور با یک پیروزی و تساوی مقابل رقیبان خود به عنوان تیم دوم گروه خود جواز حضور در مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات را به دست آورد.

در هفته هفتم و هشتم دور برگشت این رقابت‌ها تیم ووشو جوانان زرین قزوین مقابل تیم اداره آموزش و پرورش دورود به برتری دست پیدا کرد و مقابل تیم مقاومت خراسان به نتیجه تساوی رضایت داد.

ووشو کاران جوان قزوینی در دیدار مقابل تیم آموزش و پرورش دورود با نتیجه مقتدرانه هشت بر سه به پیروزی رسیدند و در دیدار برابر تیم خراسان رضوی به نتیجه تساوی شش بر شش رضایت دادند.

تیم ووشو جوانان زرین قزوین با کسب این نتیجه با گرفتن 13 امتیاز در شش دیدار برگزار شده خود مقابل رقیبان موفق شد پس از تیم مقاومت خراسان که با 18 امتیاز پیش از این صدرنشینی این گروه را به خود اختصاص داده بود راهی مرحله نیمه نهایی شود.

ووشو کاران جوان استان قزوین در حالی توانستند جواز حضور در جمع چهار تیم پایانی رقابت‌های لیگ برتر ووشوی باشگاه‌های کشور را نصیب خود کنند که به مراتب از مشکلات مالی شدیدتری نسبت به دیگر رقبای خود رنج می‌بردند و به مراتب برای این تیم هزینه زیادی نشده بود.

این نتیجه به نوعی نشان داد که ووشوکاران استان در این سال‌ها به ویژه طی سه سال اخیر توانسته‌اند برای خود در این رشته ورزشی در سطح کشور دست و پایی باز کنند و برای دیگر رقبای قدرتمند خود خط و نشان بکشند.

به هر حال حضور در جمع چهار تیم پایانی رقابت‌های لیگ برتر ووشو باشگاه‌های کشور در حضور مطرح‌ترین تیم‌های باشگاهی قدرتمند کشور علی‌رغم اینکه نشان از توانایی‌های بالای ورزشکاران این رشته ورزشی در سطح استان دارد به خوبی نشان از آن دارد که ووشوکاران استان در این سال‌ها به سطح بالای رشد و پیشرفت رسیده‌اند.

البته افتخارات این رشته ورزشی تنها به صعود تیم ووشو جوانان کشورمان به مرحله بعدی رقابت‌های لیگ برتر ووشوی باشگا‌ه‌های کشور مرتبط نمی‌شود چرا که تیم نوجوانان ووشو استان نیز در جریان رقابت‌های ساندای قهرمانی کشور توانست عملکرد خوبی را از خود بر جای بگذارد و چهار عنوان سومی نخستین دوره این رقابت‌ها را از آن خود کند.

افتخارات تیم ووشو نوجوانان استان در حالی رقم خورد که هر چهار نوجوان استان با قرار گرفتن بر سکوی سومی رقابت‌های ووشو قهرمانی کشور جواز حضور در اردوی آمادگی تیم ملی کشورمان را به دست آوردند.

البته حضور محمد نوری داور A بین‌المللی ووشو استان قزوین هم در این مسابقات و قضاوت دیدار پایانی این رقابت‌ها از سوی وی که از سوی مسئول کمیته داوران این رقابت‌ها مورد تأیید قرار گرفت هم به نوعی یکی دیگر از افتخارات این رشته ورزشی در استان محسوب می‌شود.

به هر حال ووشوکاران استان در روز هفدهم اسفند ماه سال جاری در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های لیگ برتر ووشوی باشگاه‌های کشور در سالن آکادمیک ووشو مقابل تیم گاز هرمزگان قرار می‌گیرند تا شانس خود را برای حضور در دیدار پایانی این رقابت‌ها محک بزنند.

انتهای پیام/77004/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول