اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شب گذشته

مراسم سالروز شهادت جعفر بن موسی الکاظم (ع) برگزار شد

مراسم سالروز شهادت حضرت جعفر بن موسی الکاظم (ع) با حضور مردم خداجوی ایران اسلامی در شهرستان پیشوا برگزار شد.

مراسم سالروز شهادت جعفر بن موسی الکاظم (ع) برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی آستان امامزاده جعفر (ع) پیشوا، پنج‌شنبه 15 جمادی‌الثانی مصادف با سالروز شهادت حضرت جعفربن موسی الکاظم (ع برای ششمین سال پیاپی مراسم باشکوهی با حضور مسئولان، روحانیون و جمع کثیری از مردم خداجو و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در حرم حضرت جعفر بن موسی الکاظم (ع) در شهرستان پیشوا برگزار شد.

 هیئت‌های مذهبی از سراسر پیشوا در سالروز شهادت حضرت جعفر بن موسی الکاظم (ع) با حضور در حرم مطهر این بزرگوار به عزاداری پرداختند.

این مراسم بعد از نماز مغرب و عشاء با تلاوت آیاتی از قرآن مجید آغاز شد و با سخنرانی حجت‌الاسلام گلزاری ادامه پیدا کرد.

سید مجید بنی‌ فاطمه نیز پس از سخنرانی حجت‌الاسلام گلزاری با مداحی خود شور و شوق وصف‌ناپذیری به مراسم داده بود. حضرت امامزاده جعفر (ع) برادر بلافصل حضرت امام علی بن موسی الرضا (ع) که وی را جوادی و اولاد او را جواریون و شجریون نیز می خوانند پس از رشد ونمو در خاندان پاک ومطهر محمدی و کسب فیوضات معنوی، به یاری برادر بزرگوارش حضرت علی بن موسی الرضا (ع) پرداخت و پس از آنکه حضرت امام رضا (ع) دعوت مأمون الرشید را پذیرفت و از مدینه راهی شهر طوس شد، وی نیز همانند آن حضرت با کاروانی به سرپرستی خود و با حضور فرزندان و فرزند زادگان حضرت امام موسی کاظم (ع) همچون ابراهیم و ابوالجواد (ع) از بغداد رو به ولایت خراسان نهادند.

آن حضرت و دیگر همراهان هنگامی که به ناحیه ساوجبلاغ رسیدند پس از درگیری با دشمنان (سپاهیان مامون)، حسن بن موسی الکاظم (ع) شهید شد و به بعضی دیگر از همراهان آن حضرت جراحاتی وارد شد پس از این پیکار با فرا رسیدن شب، همگی در اطراف این منطقه پراکنده شدند، اما حضرت جعفربن موسی الکاظم (ع) که در منطقه ساوجبلاغ در حین دفاع مجروح شده بود در توابع ورامین به موضع سناردک، بر اثر شدت جراحات وارده در تاریخ 15 جمادی‌الثانی سال 217 هجری قمری به شهادت رسیدند و در گورستان محل دفن شدند.

انتهای پیام/2462/غ/پ3003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول