اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

کمبود منابع آبی بزرگ‌ترین مشکل شهرضاست

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: کمبود منابع آبی مهم‌ترین مشکل شهرضا به شمار می‌رود و انتظار داریم با مصوبات هیئت دولت زمینه حل مشکلات شهرستان در این حوزه حل شود.

کمبود منابع آبی بزرگ‌ترین مشکل شهرضاست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، محمد‌جواد محمدی‌زاده بعد از ظهر امروز با بیان این مطلب در جلسه شورای اداری شهرستان شهرضا اظهار کرد: دور چهارم سفرهای استانی هیئت دولت با هدف بررسی و ارزیابی میزان پیشرفت مصوبات سه دوره گذشته انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از مجموع 160 مصوبه هیئت دولت در طول سه دوره گذشته برای شهرضا بیش از 140 مصوبه به شکل کامل اجرایی شده ‌و این حاکی از تحقق بسیاری از اهداف دولت در راستای رشد و آبادانی این شهرستان است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه حضور در سطح شهرهای مختلف سبک جدیدی از مدیریت را در کشور نهادینه کرده است، افزود: موقعیت خاص جغرافیایی شهرضا به لحاظ قرار گرفتن در مسیر دو شهر استراتژیک اصفهان و شیراز به عنوان یک ظرفیت بزرگ برای توسعه صنعت گردشگری در این شهرستان‌‌ به شمار می‌رود و باید با تمهید امکانات زیرساختی زمینه تحقق این امر مهم مهیا شود.

وی با تشریح جایگاه کنونی شهرستان شهرضا در حوزه صنعت تصریح کرد: در حال حاضر حدود یک هزار واحد صنعتی در سطح این شهرستان در مرحله فعالیت قرار گرفته است که این ظرفیت از تعداد زیادی از استان‌های کشور بیش‌تر است.

محمدی‌زاده وجود استعدادهای بزرگ در صنعت کشاورزی را از مهم‌ترین ویژگی‌های شهرستان شهرضا برشمرد و افزود: میانگین بارش باران شهرضا در طول سال بین 80 تا 100 میلی‌متر است و این میزان بارش با میانگین 247 میلی متر کشور فاصله قابل توجهی دارد که حاکی از مشکلات و نارسایی‌های قابل توجه منابع آبی در این شهرستان است.

وی اضافه کرد: در وضعیتی که این شهرستان از وضعیت آب و هوایی مناسبی برخوردار است و از سوی دیگر بر اساس مطالعات انجام گرفته خاک حاصلخیز و مناسبی دارد، باید صنعت کشاورزی شهرستان با تولید محصولات سازگار با شرایط محیط زیستی در مسیر تحولات بنیادین قرار بگیرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به‌کارگیری شیوه‌های نوین آبیاری را از ملزومات صنعت کشاورزی در دنیای امروز دانست و خاطرنشان کرد: بر اساس آمار و اطلاعات موجود، 10 درصد از جمعیت شهرستان شهرضا در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی هستند و باید از این ظرفیت بزرگ برای تحول کشاورزی در منطقه به شکل شایسته استفاده شود.

به گزارش فارس در پایان این مراسم طرح گاز‌رسانی به دشت مهیار با اعتباری بالغ بر 110 میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد و همچنین طرح تولید پلی اتیلن با سرمایه‌گذاری 27 میلیارد ریال و اشتغالزایی 55 نفر و طرح تولید کنستانتره سرب و روی با سرمایه‌گذاری 46 میلیارد ریال و اشتغالزایی 43 نفر افتتاح شد.

انتهای پیام/63011/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول