اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان:

مسئولان با حرمت‌ شکنان حرم معصومه(س) برخورد کنند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در کاشان، خواستار برخورد قانونی با حرمت ‌شکنان حرم حضرت فاطمه معصومه(س) شد.

مسئولان با حرمت‌ شکنان حرم معصومه(س) برخورد کنند

 به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با ابراز تأسف از حادثه یک شنبه گذشته در حرم حضرت معصومه(س) اظهار داشت: توهین کردن به رئیس مجلس در هنگام سخنرانی در این مکان مقدس حادثه تلخی است که باید برای وقوع آن به خودمان تسلیت بگوییم.

وی سپس به ذکر ابعاد این حرکت پرداخت و گفت: راهپیمایی 22 بهمن تعظیم شعائر ملی محسوب می‌شود و هرگونه اغتشاش در آن تضعیف شعائر به شمار می‌رود.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه رئیس مجلس نماینده ملت است، بر مجاز نبودن به توهین به افراد تأکید کرد و گفت: از آن جهت که این حرکت در حرم حضرت معصومه(س) اتفاق افتاده و نه در یک خیابان یا محلی دیگر حادثه‌ای ناگوارتر است.

نمازی با اشاره به صدور بیانیه‌های بزرگان و مراجع حوزه علمیه قم در محکومیت هتک حرمت حرم حضرت فاطمه معصومه(س)، خواست ایشان برای برخورد قانونی با متخلفان، بر این مطالبه بار دیگر تأکید کرد.

وی با قدردانی از حضور حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن آن را نسبت به راهپیمایی‌های گذشته بی‌نظیر خواند و گفت: با وجود همه تحلیل‌ها و فضاسازی‌های دشمن که حکایت از عدم استقبال و حضور کمرنگ مردم به دلیل شرایط و فشارهای اقتصادی در راهپیمایی 22 داشت، اما ملت همیشه آگاه ایران نشان دادند که حمایت آنان از جمهوری اسلامی فراتر از مسائل دنیایی و بر اساس یک مبنای اعتقادی است.

نمازی وظیفه مسئولان پس از حماسه‌آفرینی ملت ایران را سنگین‌تر قلمداد و خاطرنشان کرد: مسئولان و به خصوص سران قوا باید وظیفه خود را نسبت به ملت به بهترین نحو انجام دهند و مانع از تحت فشار قرار گرفتن اقشار مختلف به خصوص طبقه‌های ضعیف و متوسط جامعه در برابر مسائل اقتصادی شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به برگزاری اجلاس سراسری علمای بزرگ کشور با عنوان نیم قرن حضور جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در عرصه اسلام و انقلاب نیز اشاره و خاطرنشان کرد: جامعه مدرسین تشکلی علمی است که آغاز نهضت امام راحل در سال 1341 با هسته مرکزی از علما و فقهای برجسته شروع به فعالیت کرد.

نمازی با بیان اینکه شاه پس از اطلاع از فعالیت‌های علمی و انقلابی این تشکل تصمیم به زندانی کردن یا تبعید فعالان آن گرفت افزود: این اقدام شاه موجب گسترش فرهنگ انقلاب توسط افراد تبعید شده و توسعه حلقه مبارزاتی علیه رژیم پهلوی شد.

وی همچنین به ذکر فرازهایی از پیام مقام معظم رهبری به این کنگره نیز اشاره و خاطرنشان کرد: عمیق‌ترین و ریشه‌دارترین تشکل حوزوی با عمری طولانی و همچنان بی‌بدیل و منحصر به فرد، نماد هویت حوزه علمیه و زبان سخن‌گوی آن در اعلام موضع و ناظر بودن به حوزه علمیه، جامعه، کشور و نظام سیاسی برخی از نکاتی بود که معظم‌له در پیام خود به آن اشاره کردند.

خطیب نماز جمعه کاشان با اشاره به سوم اسفند ماه سال روز کودتای رضاخان پهلوی در سال 1299، نسل جوان را به مطالعه تاریخ معاصر توصیه کرد.

نمازی با یادآوری وضعیت سیاسی جامعه ایران در قرن 19 میلادی و تسخیر شمال و جنوب ایران توسط نیروی بیگانه ابراز داشت: اگر آن دوران را با شرایط کنونی کشورمان مقایسه کنیم که هیچ ابرقدرتی جرأت کوچک‌ترین تعرضی به این سرزمین را ندارد، متوجه می‌شویم که به چه علت ملت ایران با وجود تمام مشکلات، فشارها و تحریم‌ها نظام جمهوری اسلامی را تنها نمی‌گذارند.

وی در ادامه سال روز عملیات غرورآفرین خیبر که در سال 62 در منطقه حور و جزایر مجنون اتفاق افتاد را نیز گرامی داشت.

نمازی با تبریک میلاد حضرت امام حسن عسگری(ع)، سال روز تولد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) که فقیهی عالم، محدث، عارف و زاهد از تبار امام حسن مجتبی(ع) است را نیز گرامی داشت. 

وی با تسلیت سال روز رحلت کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س)، به روایتی از امام صادق(ع) در شأن این بانوی جلیل‌القدر اشاره کرد.

انتهای پیام/63009/ب40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول