اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده دشتستان در مجلس:

جریان انحرافی و فتنه اتاق فکر یکشنبه تلخ مجلس بودند/ مسئولان مواظب رفتار خود باشند

خبرگزاری فارس: نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: حادثه یکشنبه تلخ در مجلس شورای اسلامی، قطعا اتاق فکر آن اتاق فکری بین جریان انحرافی و جریان فتنه بود.

جریان انحرافی و فتنه اتاق فکر یکشنبه تلخ مجلس بودند/ مسئولان مواظب رفتار خود باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد جمعه‌شب در جمع مردم روستای چاه‌خانی دشتستان اظهار داشت: 22 بهمن یک روز تاریخی و ارزشمند است و حضور در راهپیمایی 22 بهمن وظیفه آحاد جامعه است.

وی بر لزوم حضور مسئولان در بین مردم تاکید کرد و افزود: با حضور در بین مردم می‌شود مشکلات را دید و شناخت و راهکارهای حل مشکلات را با وجود مردم تعیین کرد و این فرهنگ باید بین متولیان و مسئولین به‌وجود آید و هر کسی که پست و مقامی را صاحب می‌شود باید به آن توجه کند.

موسوی‌نژاد تصریح کرد: برخی اوقات پست و مقام مسئولین را از مردم جدا می‌کند و سبب می‌شود که تصمیم‌هایی بگیریم که منطبق بر نیازهای مردم نباشد و خیلی از مشکلاتی که مردم با آن دست و پنجه نرم‌ می‌کنند، ناشی از این موضوع است.

وی متذکر شد: تنگناهای اقتصادی، تورم و گرانی، مشکلات حوزه کشاورزی و معیشتی مردم به دلیل درک نکردن مشکلات مردم است و اگر مسئولان مشکلات اقشار محروم و مستضعف جامعه را درک کنند، تصمیمات نادرست نمی‌گرفتیم و لجاجت‌ها و بداخلاقی‌ها به وجود نمی‌آمد.

 منشأ التهابات سیاسی منیت انسانی است

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه اخیر مجلس به رئیس‌جمهور گفتم " آقای احمدی‌نژاد، فردای قیامت تک تک خانواده‌های شهدا از شما شکایت خواهند کرد و باید پاسخگو باشید که به چه دلیلی دعواها را راه‌ انداختی و مردم را فراموش کردی؟ فکر می‌کنی اگر امروز این التهابات سیاسی که در جامعه به وجود آمده که منشا آنها منیت انسانی است، شهدا یقه شما را رها خواهند کرد؟".

موسوی‌نژاد اظهار داشت: شهدا برای احیای آرمان‌های انقلاب جان خود را اهداء کردند و بهترین فرزندان این آب و خاک در غرب و جنوب و مرز‌های کشور سلامت خود را از دست دادند و باید در برابر رفتارهایی که می‌کنیم به شهدا پاسخگو باشیم.

وی افزود: چند صباحی افراد به مسند خواهند نشست و به هر شکلی که می‌توانند فضا را مدیریت می‌کنند، ولی برای هر اقدامی که انجام می‌دهیم و هر تصمیمی که می‌گیریم و هر لحظه‌ای که کلامی از دهان ما جاری می‌شود باید پاسخگو باشیم.

موسوی‌نژاد با تاکید بر آنکه پاسخگویی اقداماتی که انجام می‌دهیم، واقعیتی است که برخی مسئولان به آن توجهی ندارند، خاطرنشان کرد: انقلاب متعلق به مردم است و مسئولین و متولیان انقلاب را خلق نکردند، امام (ره) با همراهی مردم مستضعف انقلاب را ایجاد کردند و انسان‌های سرمایه‌دار و متمکن انقلاب را ایجاد نکردند، بلکه انسان‌های پابرهنه انقلاب را خلق کردند.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی متذکر شد: نباید انقلاب را به‌راحتی به بدخواهان نظام و کسانی که برای هوای نفسانی بر مسندها قرار گرفته و یا برای تامین منافع خود هر غلطی که خواستند در نظام جمهوری انجام می‌دهند، بسپاریم.

موسوی‌نژاد گفت: مردم محروم و مستضعف باید در صحنه انتخابات ریاست‌جمهوری به صحنه بیایند و محکم و مستحکم از تمامیت انقلاب دفاع کنند و در مقابل کسانی که به انقلاب صدمه وارد می‌کنند، بایستیم و مردمی که تا امروز برای حفظ انقلاب جان خود را فدا کرده‌اند برای حفظ انقلاب هنوز هم وظیفه داریم.

وی اضافه کرد: باید مقابل افرادی که فریب‌ خورده‌اند و منیت‌ها باعث شده که از حیثیت‌ها و اصل انقلاب و ولایت برای دستیابی به اهداف و مطامع خود بگذرند بایستیم، چون اینها حاضرند برای حفظ منافع خود انقلاب را دو دستی تقدیم بیگانگان کنند.

موسوی‌نژاد ابراز داشت: همین‌ اتفاق‌هایی که متاسفانه اتفاق افتاد؛ اتفاقات زشت و ناپسندی بود و هیچ‌گونه از اتفاقاتی که صورت گرفت، ارزش آنرا نداشت که ما مردم را دچار اضطراب و دغدغه کنیم و التهاب سیاسی و اجتماعی در جامعه به‌وجود بیاوریم و به هیچ وجه حق این کار را نداریم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نباید برای افرادی که برای مسند و مقام دست و پا می‌شکنند، فضا را آماده کنیم و بستری در اختیار این‌ها قرار دهیم که در مسندها قرار بگیرند.

موسوی‌نژاد عنوان کرد: تمامی مردم و مسئولان باید مواظب رفتار خود باشند، اگرچه دشمنان از بیرون برنامه‌ریزی‌های وسیع انجام می‌دهند ولی عمده‌ترین مشکلات ما مشکلات داخلی است و برخی بدرفتاری‌ها و تصمیم‌گیری‌های نادرست مدیران است که داخل کشور انجام می‌شود.

وی ادامه داد: اگر اتحاد و وحدتی که مقام معظم رهبری بارها و بارها به مسئولین و سران قوا تذکر داده‌اند، اجرا می‌کردند و به نظر، سفارش و توصیه مقام معظم رهبری که فقط و فقط به‌خاطر مردم بود عمل می‌کردند، این اتفاق‌ها و مشکلات در کشور به‌وجود نمی‌آمد و دشمن هیچ‌وقت انگیزه ورود برای فتنه‌انگیزی را پیدا نمی‌کرد و متاسفانه آنقدر مشغول دنیا شدیم که واقعیت‌ها را ندیده‌ایم.

* ناراحتی داریم ولی به تورم توجهی نمی‌کنیم

موسوی‌نژاد گفت: قطعا حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن به همه آنهایی که باید بدانند و بفهمند، خواهند فهماند که مقابل شما می‌ایستیم، ناراحتی و نگرانی داریم ولی انقلاب را فدا نمی‌کنیم و به خستگی‌ها و تورمی که برای ما ایجاد کرده‌اید هیچ توجهی نمی‌کنیم.

وی اضافه کرد: اگر بعضی مدیران بد مدیریتی و بد رفتاری می‌کنند، طبیعی است که مردم حساب اینها را با انقلاب جدا می‌کنند و انقلاب برخاسته از بطن مردم است و برای حفظ و احیای انقلاب، اجرای عدالت و مبارزه با تبعید باید کنار هم قرار بگیریم و اگر این اتحاد و وحدت وجود داشته باشد، شاهد تبعیض و بی‌عدالتی نخواهیم بود ولی اگر تفرق وجود داشته باشد، تبعیض و بی‌عدالتی جامعه را فرا می‌گیرد و مشکلاتی که در جامعه مشاهده می‌کنیم ایجاد خواهد شد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر آنکه مردم باید چشم خود را بیش از پیش باز کنند، بیان داشت: از این به بعد باید چشمان خویش را بیشتر باز کنیم، چون دشمنان انقلاب و نظام اسلامی برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای انجام خواهند داد.

موسوی‌نژاد ادامه داد: جریان انحراف و جریان فتنه هیچ‌گاه بیکار ننشسته‌اند و درون صحنه و وسط میدان حاضرند تا مردم و مسئولین را از هم جدا بکنند و بین مسئولان و مردم انشقاق ایجاد کنند و مسئولین را به‌ جان یکدیگر بیندازند.

وی گفت: اتفاقی که در مجلس شورای اسلامی افتاد، حادثه یکشنبه تلخ، قطعا اتاق فکر آن اتاق فکری بین جریان انحرافی و جریان فتنه بود که هم لمس کردیم و هم درک کردیم و اثرات جریان فتنه و جریان انحرافی را به وضوح دیدیم و آن ماهی که باید از دریای گل‌آلود می‌گرفتند را صید کردند.

موسوی‌نژاد تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در ماجرای سئوال از رئیس‌جمهور فرمودند که این مسئله را تمام کنید و در صورت اجرای طرح سئوال از رئیس‌جمهور، قطعا کار بسیار زشت و ناپسندی که رئیس‌جمهور انجام داد و رفتار زشت و ناپسند برخی نمایندگان مجلس در جلسه استیضاح وزیر کار را در سئوال از رئیس‌جمهور نیز شاهد می‌بودیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: از لحاظ قانونی اگر در سئوال از رئیس‌جمهور مجلس قانع نشد، باید به قوه قضائیه ارجاع شود و دشمنان و بدخواهان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌خواستند این درگیری‌ها همین‌طور ادامه پیدا کند تا به انتخابات برسیم و از این اتفاقات برای ایجاد فتنه‌ای دیگر در انتخابات خرداد 92 بهره‌ برند.

موسوی‌نژاد گفت: در ماجرای سئوال از رئیس‌جمهور، رهبری هوشیارانه فرمودند تمام کنید و متاسفانه آنهایی که دیدند رهبری هوشمندانه عمل کردند و نتوانستند کاری از پیش ببرند، در ماجرای استیضاح برنامه‌های خود را اجرا کردند.

* مشکل امروز مردم سعید مرتضوی نیست

وی ادامه داد: نه به مصلحت بود و نه آنقدر ارزش داشت که به‌خاطر انتصاب، عزل و نصب یک مدیر کشور را وارد دعوای سیاسی کنیم.

موسوی‌نژاد تصریح کرد: مشکل امروز مردم سعید مرتضوی نیست، مشکل امروز مردم اقتصاد و تنگناهای اقتصادی و تورم و گرانی است که شاهد هستیم هر ساعت چندین برابر اجناس گرانتر می‌شود و مردم از این مسائل رنج می‌برند.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی بیان داشت: آقایان مشکلات اساسی مردم را رها کردند و افتادند دنبال این مساله که چه کسی کجا و چه مسندی را عهده‌دار است.

موسوی‌نژاد گفت: شک نداشته باشید که پشت این مسائل برنامه‌ریزی است و اگر واقعا قرار بر این بود استیضاحی صورت می‌گرفت، هیچ کسی در اولویت استیضاح نبود مگر وزیر اقتصاد و وزرای اقتصادی و آنهایی که بی‌شرمانه مدیریت‌هایی اجرا کردند که آن وضعیت ارزی، نوسانات و گرانی به وجود آمد.

وی افزود: دلیلی نداشت که برای کسی که در جایی که تاثیر زیادی در اقتصاد کشور ندارد، کشور را درگیر کنیم، هیچ یک از دلایل پذیرفتنی نبود و متاسفانه این حرکت توسط برخی نمایندگان و افرادی که با این نمایندگان اتاق فکر تشکیل داده بودند، باعث شد که این اتفاقات بیفتد.

موسوی‌نژاد ابراز داشت: امیدواریم خداوند متعال هدایت کنند تمامی افرادی که در مسیر انحراف و اشتباه قرار گرفته‌اند و همه ما مورد حمایت الهی قرار بگیریم.

انتهای پیام/2451/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول