اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه لنده:

ستاد مبارزه با جنگ نرم در ادارات تشکیل شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه لنده با اشاره به پیامدهای تهاجم فرهنگی غرب گفت: برای مقابله با تهاجم فرهنگی باید ستاد مبارزه با تهاجم فرهنگی در ادارات و مساجد تشکیل شود.

ستاد مبارزه با جنگ نرم در ادارات تشکیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام عباس عبدالملکی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر لنده ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی، از حضور بصیرت‌مندانه مردم در راهپیمایی 22 بهمن تقدیر کرد و اظهار داشت: حضور حماسه‌ساز مردم در 22 بهمن خط بطلانی بر اندیشه‌ها و توطئه‌های دشمنان انقلاب بوده است.

*حضور مردم حجت را بر مسئولان تمام کرد

وی افزود: مردم ایران زمین متوجه اهداف شوم دشمنان هستند و می‌دانند که دشمن قلب زندگی آنان را هدف قرار داده است.

خطیب جمعه لنده گفت: مردم تحریم‌ها، بداخلاقی‌های سیاسی، اقتصادی و گرانی را به پای نظام نمی‌گذارند و هر جا که پای ولایت فقیه به میدان آید برای فداکاری و جانبازی آماده‌اند.

عبدالملکی با بیان اینکه دشمنان منتظر عدم حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن بودند تصریح کرد: فریاد ملت ایران در 22 بهمن دشمنان را به لرزه درآورد.

امام جمعه لنده گفت: حضور حماسی مردم در این راهپیمایی حجت را بر مسئولان تمام کرده است.

*ستاد مبارزه با جنگ نرم در ادارات راه‌اندازی شود

وی در ادامه جنگ روانی و نرم دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین هدف دشمن در راه اندازی جنگ نرم تسلط بر قشر جوان و دانشگاهی جامعه بوده، چرا که می‌داند بدون تسلط بر این قشر نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی لنده به نمونه‌هایی از تهاجمات دشمن علیه نظام و انقلاب اشاره کرد و گفت: هجمه به فرهنگ، سپاه، بسیج، ترویج اندیشه‌های نوظهور، بدحجابی، فساد و فحشاء و ... از برنامه‌های دشمن برای وابسته کردن جوانان به خود است.

عبدالملکی افزود: مدارس، دانشگاه‌ها و کانون خانواده مهم‌ترین جایگاه‌های جامعه بوده که دشمن سعی در تسلط بر آن را داشته و این امر وظایف خانواده و مسئولان را دو چندان می‌کند.

وی به نحوه برخورد با فرهنگ غرب در جامعه اشاره کرد و گفت: در جامعه سه رویکرد متفاوت نسبت به فرهنگ غرب وجود دارد.

امام جمعه لنده یادآور شد: گروهی به طور کامل غرب زده‌اند و گروهی هم غرب‌گرا هستند «یعنی بخشی از اسلام را که با علم غرب هماهنگ است قبول دارند» و گروه سوم هم کسانی هستند که غرب ستیز بوده اما با تکنولوژی و علم به پیش می‌روند.

وی در ادامه به راه‌های مقابله با جنگ نرم دشمن اشاره کرد و گفت: باور جنگ نرم اولین گام مقابله با آن است.

عبدالملکی افزود: پس از باور جنگ نرم است که می‌توان با تشکیل ستاد‌های مبارزه با جنگ نرم در ادارات و مساجد همراه با استفاده صحیح از ابزار و امکانات فرهنگی با آن مقابله کرد.

وی در ادامه با اشاره به سالروز ولادت امام حسن عسکری(ع) گفت: دوران امامت امام حسن عسکری پر تلاطم‌ترین دوران اسلام به شمار می‌رود.

امام جمعه لنده یادآور شد: به دلیل آن‌که خلفای عباسی می‌دانستند مصلح جهان از نسل آن حضرت است به او اجازه خروج از مدینه را نمی‌دادند و ایشان تنها امامی است که به سفر حج نرفته است.

وی افزود: آن حضرت نقش مهمی در آماده کردن مردم برای دوران غیبت داشته به همین منظور با انتخاب مبلغین و یاران و ارتباط رو در روی کمتر با مردم زمینه و آمادگی لازم برای درک غیبت امام زمان را مهیا ساخته است.

حجت‌الاسلام عبدالملکی به سالروز شهادت حضرت معصومه(س) اشاره کرد و گفت: با ورود این بانوی ارزشمند به ایران مرکز شیعه از مدینه به قم منتقل و ایران به عنوان مأمن و پناهگاه شیعیان و مسلمانان جهان قرار گرفت.

انتهای پیام/82013/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول