اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر ورزش و جوانان:

سمن‎ها بسترساز پاتوق‎های مثبت در جامعه باشند

خبرگزاری فارس: معاون امور فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان گفت: سمن‎ها می‌توانند پاتوق‎ها و ایستگاه‎های مثبت را در فضای عمومی به وجود آورند که توجه به این مهم می‎تواند به تدریج افراد بسیاری را جذب کند.

سمن‎ها بسترساز پاتوق‎های مثبت در جامعه باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، باقر پیشنمازی عصر امروز در نشست با دبیران سمن‎های استان گلستان اظهار داشت: ورزش همگانی در پارک‎ها نوعی پاتوق‎سازی است که البته شاید در ابتدا با افراد کمی شکل بگیرد ولی به مرور زمان قوت خواهد گرفت که نیاز است رسانه‎ها نیز به این امر کمک کنند.

وی با بیان اینکه در برنامه‎های فرهنگی، هنری، کوهنوردی و سایر برنامه‎ها می‎توان به شکل‎گیری ایستگاه‎های مثبت مبادرت کرد افزود: باید سعی شود پاتوق‎ها و ایستگاه‎های مثبت امکان دسترسی راحت را برای افراد مختلف فراهم کند.

بخشی از آسیب‎پذیری جوانان از آسیب‎های بصری است

معاون امور فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: برخی از استان‎ها جشن‎های دینی را در پارک‎های شهر به شکل عمومی و مفرح البته با رعایت چارچوب‎ها برگزار می‎کنند که چنین برنامه‎هایی می‎تواند افراد زیادی را به جشن ملحق کند.

پیشنمازی یادآور شد: تاسیس ایستگاه‎های مثبت در شهرها می‎تواند با موضوعات فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و ... همراه بوده به نحوی که برای جوانان جاذبه داشته باشد و سمن‎ها باید تلاش کنند در این راستا هم‎افزایی داشته باشند.

وی با بیان اینکه بین پدیده‎های فرهنگی و اجتماعی، معروفات و منکرات وجود دارد، افزود: در بین منکرات و معروفات برخی بصری و برخی نیز تصویری هستند که خوراکی برای چشم‎ها تلقی می‎شود که بخشی از آسیب‎پذیری جوانان از همین آسیب‎های بصری نشات می‎گیرد.

پوشش افراد می‎تواند دارای پیام مخرب یا سازنده باشد

معاون امور فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان افزود: دریافت‎های بصری در مسیر بین راه شخصیت جوانان را تحت‎تاثیر قرار می‎دهد که البته این دریافت‎های بصری ممکن است ثابت و یا متحرک باشند.

پیشنمازی با اشاره به اینکه تغییر پیام‎های بصری متحرک کمی سخت‎تر است، بیان کرد: پیام‎های بصری گاهی به لباس، نوع پوشش و آرایش افراد برمی‎گردد که می‎تواند پیام‎های مخرب و یا سازنده ارسال کند.

وی با بیان اینکه محیط روی انسان تاثیرگذار است، تصریح کرد: فضاهای سبز جلوه‎های آرامش‎بخش بصری هستند که برخی شهرداری‎ها تحت تاثیر کلان‎شهرها اقداماتی انجام داده‎اند و سمن‎ها نیز می‎توانند در زمینه نمادسازی هر قدر که در وسع آن‎ها می‎گنجد فکر و ایده به شورای شهر بدهند.

شوراهای شهر نسبت به نماد شهری مثبت در جامعه ورود کنند/ پیام‎های بصری دارای ثبات هستند

معاون امور فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان با تصریح اینکه دسترسی شورای شهر به منابع مالی نسبت به دستگاه‎های دولتی بهتر است بیان کرد: شوراهای شهر آمادگی دارند که در نماد شهری و خدماتی که نیاز جامعه است ورود کنند و ما نیز به دنبال این هدف هستیم.

پیشنمازی نمادسازی ارسال پیام برای چشم‎ها را اثرگذار خواند و افزود: پیام‎هایی که چشم‎ها دریافت می‎کنند بسیار اثرگذارتر از گوش‎ها است چراکه پیام‎های بصری دارای ثبات هستند.

وی در پایان گفت: سمن‎ها می‎توانند با مراجعه به دانشگاه‎های استان خود و دانشجویانی که در رشته‎های هنری تحصیل می‎کنند نسبت به نمادسازی مثبت در جامعه مبادرت کنند و اثر دانشجویان را نیز به نام خودشان استفاده تا ترغیب بیشتری در این زمینه حاصل شود.

انتهای پیام/2307/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول