اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر تنکابن:

احداث کنارگذر ساحلی در حال زیرسازی شدن است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای شهر تنکابن درباره احداث کنارگذر ساحلی گفت: با منابع موجود بخشی از این کنارگذر از ساحل طلایی تا ضلع شرقی دهانه رودخانه چشمه کیله بازگشایی شده و در حال زیرسازی است.

احداث کنارگذر ساحلی در حال زیرسازی شدن است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از تنکابن، عبدالعلی نیک فرجام صبح امروز در نشستی خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های آینده و اولویت‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری این شهرستان برای ارائه خدمت بهتر به شهروندان گفت: اقدامات صورت گرفته توسط شورای اسلامی در دوره سوم کم‌سابقه و بی‌نظیر است.

وی به بخشی از اقدامات اجرایی و بهره‌برداری شده شهرداری تنکابن اشاره و تاکید کرد: احداث کنارگذر ساحلی از مجتمع رشد تا اردوگاه حبیب ابن مظاهر احداث می‌شود.

بهره‌گیری از خرد جمعی

وی اضافه کرد: برای این پروژه از منطقه ساحل طلایی تا دهانه رودخانه چشمه‌ کیله در مرکز شهر تقریبا معبرگشایی شده است.

نیک‌فرجام ادامه داد: احداث پل چهارم که در دست اجرا است و حلقه اتصال دو سوی کنارگذر ساحلی در مصب رودخانه چشمه کیله است، احداث دو میدان در دو سوی ورودی شهر که یک میدان مقابل مجتمع رشد در غرب شهر و دیگری در نزدیکی پل واچک در غرب شهر است و نیز احداث یک روگذر برای ساماندهی ورودی کمربندی بزرگ تنکابن در سمت شرقی شهر از جمله برنامه‌های اولویت‌دار در شورا و شهرداری هستند.

وی اظهار داشت: شورای اسلامی شهر تنکابن در دوره سوم فعالیت تمامی برنامه‌های خود را بر پایه‌ بهره‌گیری از خرد جمعی با تشکیل کمیسیون‌های تخصصی بنا نهاده است و در این راستا نیز هشت کمیته تخصصی در آن تشکیل شده که در آن‌ها اعضا و نخبگان شهر برای رشد و اعتلای تنکابن در حوزه‌‌های گوناگون تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری می‌کنند.

نیک‌فرجام تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی و با آغاز فعالیت شوراها بر پایه قانون در کشور فعالیت کارهای بزرگی صورت پذیرفته که در تنکابن نیز اینگونه است و در دوره سوم شورای شهر اجرای طرح گردشگری حاشیه رودخانه چشمه‌ کیله در چند فاز به تصویب رسید که دو فاز آن به بهره‌برداری رسیده و یک فاز نیز در حال اجراست و ظرف سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

نصب بالگرد نمادین شهید شیرودی

وی ادامه داد: همچنین احداث زیرگذر ضلع غربی رودخانه چشمه کیله، احداث پل چهارم که در دست اجرا است و بهره‌برداری پارک شورا، پارک خبرنگار، سالن ورزشی خوبان رزگاه، سالن ورزشی بانوان در پارک مادر، اجرای پیاده‌روسازی در غرب، مرکز و شرق شهر، آسفالت معابر، تعریض پل‌های شیلات، واچک، تنکابن محل، پل افشره، احداث گلزار شهدای شهر، احداث موج‌شکن نوار ساحلی، پارک ترافیکی و سینمای چهار بعدی از جمله دیگر پروژه‌ها است.

وی اضافه کرد: نصب سایبان‌های ایستگاه‌های شهری، نصب بالگرد نمادین شهید شیرودی در میدانی به این نام، اجرای کارخانه کمپوست هرچند که هنوز به سرانجامی نرسیده است و تهیه زمینی برای احداث کارخانه تولید برق زباله‌سوز که در دست اقدام است، ساماندهی کسبه معابر، احداث بازار جانبازان، احداث پارک ساحلی و استفاده از فضاهای بلااستفاده در نقاط شهری برای احداث فضای سبز در چندین نقطه شهر و همچنین نصب وسایل ورزشی در تمامی پارک‌های شهر و برخی از پیاده‌روهای شهری برای ارتقای سلامت شهروندان دیگر اقدامات خوبی است که در تنکابن صورت پذیرفته است.

300 هزار متر مربع آسفالت‌کاری

نیک‌فرجام افزود: شهرداری در کنار وظایف روزمره خدماتی با تجهیز برخی امکانات مورد نیاز در شهر همانند مکانیزه کردن خدمات شهری، تجهیز آتش‌نشانی و ایجاد دو گلخانه برای تامین بخش زیادی از گل و گیاه فضای سبز، تامین نور، چراغانی شهر و معابر آن، افزایش چراغانی‌ها در ایام جشن‌های ملی مذهبی نیز از جمله برنامه‌هایی است که برخی اجرا و برخی دیگر در دست اجرا و مطالعه قرار دارند.

وی در ادامه گفت: در بخش اجرای نهضت آسفالت معابر شهری در مجموع 300 هزار و 771 متر مربع آسفالت کاری بود که حدود 130 هزار متر مربع آن در دوره شهردار فعلی به اجرا درآمده و یکی از کارهای بسیار خوب شهرداری ساماندهی و تکمیل مسیر خیابان گلین مقدم و تبدیل آن به بلواری است که شایسته ساکنان آن باشد و همچنین احداث بلوار جلیلی از انتها خیابان فرمانداری به سمت ساحل برای بهره‌گیری بهتر شهروندان از ساحل دریا نیز از جمله اقدامات خوب شورا و شهرداری است.

830 میلیون تومان کمک‌ به بی‌بضاعت‌ها

رئیس شورای اسلامی شهر تنکابن با تاکید بر اینکه در دوره سوم شورای اسلامی تاکنون 830 میلیون تومان به صورت نقدی کمک‌های مردمی غالباً به افراد بیمار و با استطاعت مالی کم اختصاص یافته است، افزود: ما برای رشد و توسعه ورزش علاوه بر ساخت دو سالن ورزشی و نصب لوازم ورزشی در سطح شهر و واگذاری 15 هزار متر مربع زمین برای ساخت سالن‌های ورزشی که در اختیار تربیت بدنی قرار گرفته است، مبلغ 300 میلیون تومان در همه زمینه‌ها کمک مالی به ورزش تنکابن کردیم.

نیک‌فرجام درباره عدم بهره‌برداری به موقع از پل چهارم که قرار بود شش ماهه تکمیل و افتتاح شود، تغییراتی سازه پل، تعدد متولیان محل اجرای پروژه، اعمال تحریم‌های غرب علیه ایران و همچنین بالا رفتن قیمت بسیاری از اقلام و هزینه‌های ساخت و مشکلاتی همانند شرایط جوی و....را از دلایل تاخیر در ساخت و بهره‌برداری این پروژه برشمرد.

وی یادآور شد: با پیگیری‌ و نظارت‌های مستمر تا حد ممکن تلاش می‌شود این پروژه از نظر اجرا متوقف نشود و در غیر این‌ صورت مجبوریم با قطع همکاری با آن و یک وقفه با پیمانکار دیگری این پروژه را به سرانجام رسانیم.

احداث کنارگذر ساحلی

وی همچنین درباره احداث کنارگذر ساحلی تاکید کرد: مسائل و مشکلات شهر در بحث ترافیک یکی از الزامات احداث کنارگذر ساحلی و پل چهارم بوده است و با منابع موجود بخشی از این کنارگذر از ساحل طلایی تا ضلع شرقی دهانه رودخانه چشمه کیله بازگشایی شده و در حال زیرسازی است.

این عضو شورا اضافه کرد: در صورت تکمیل این پروژه، بخش زیادی از مشکلات ترافیکی شهر برطرف می‌‌شود پس با توجه به منابع درآمدی محدود از مسئولان کشور و استان می‌خواهیم در به سرانجام رسیدن این پروژه و تامین منابع مالی آن ما را یاری کنند.

به گزارش فارس، این نشست خبری به منظور پاسخ‌گویی مسئولانه شورا به بسیاری از سئوالات مورد نظر مردم برگزار شده که به بسیاری از سئوالات خبرنگاران به علت کمی وقت پاسخ داده نشد.

انتهای پیام/86020/ر40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول