مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجانشرقی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در تبریز درباره کنارگذر غربی تبریز اظهار کرد: تاکنون 460 میلیارد ریال برای این پروژه تخصیص اعتبار صورت گرفته که باید نزدیک به 160 میلیارد ریال نیز اختصاص یابد.
اروجعلی علیزاده یادآور شد: مبلغ باقی مانده برای پیمانکاران این پروژه از بابت همکاری در ساخت کنارگذر اختصاص خواهد یافت.
وی کنارگذر غربی را به طول 15 کیلومتر عنوان کرد و گفت: احداث این پروژه از سال 86 کلید خورده است.
گفتنی است، کنارگذر تبریز اواخر سال گذشته و همزمان با بازید وزیر راه و شهرسازی از پروژههای مربوط به این وزارتخانه در آذربایجانشرقی مورد توجه قرار گرفت و نسبت به تسریع در روند اجرایی آن تاکید و حتی ضربالعجل یک هفتهای هم برای پیمانکار این طرح تعیین شد.
علی نیکزاد، وزیر راه نیز در سفر به استان، خرداد ماه سال 91 را برای این طرح که 15 سال راکد مانده بود، سال بهرهبرداری کامل این کنارگذر اعلام کرده بود.
وی از تصمیم وزارت راه و ترابری برای تامین اعتبار 11 کیلومتر اصلی و هم چهار کیلومتر انشعابی آن به منظور افتتاح تا خرداد سال 91 نیز خبر داده بود.
کنارگذر غربی تبریز بهعنوان محور مواصلاتی محدوده شمالغرب تبریز به جنوب غرب شهر طراحی شده و از طریق این بزرگراه، جاده تبریز ـ آذرشهر به جاده تبریز ـ مرند متصل و از بار ترافیکی بزرگراه ملت و کارگر (جاده سنتو) به طور قابل ملاحظهای میکاهد.
این بزرگراه از سه راهی مایان آغاز و تا پل شبدری ورودی غربی بزرگراه شهید کسایی ادامه مییابد و از طرفی به کنارگذر جنوبی تبریز و اتوبان کسایی متصل و از این طریق سبب خروج اتوبان شهید کسایی از بنبست شده و از طریق پل در حال احداث کنارگذر جنوبی به بزرگراه غربی تبریز متصل میشود.
بزرگراه غربی تبریز به طول 15 کیلومتر و عرض 32 متر در دو باند مجزا احداث شده و در طول این بزرگراه هفت پل روگذر در تقاطعهای سه راهی مایان با جاده مرند، آخر خیابان قراملک، تقاطع موتوژن، تقاطع خطوط ریلی مربوط به راه آهن، تقاطع ایستگاه راهآهن تبریز، تقاطع امتداد خیابان فلزکاران رسالت و تقاطع پل اتصالی بزرگراه غربی تبریز به بزرگراه کسایی تبریز (کنارگذر جنوبی) احداث شده است.
از دیگر خصوصیات بارز این بزرگراه خارج کردن تبریز از عدم امکان توسعه غربی شهر به علت قرار گرفتن ایستگاه راهآهن در غرب شهر است که راهآهن تبریز جلوگیر توسعه شهر از سمت غربی بود و با احداث این بزرگراه که از پشت راهآهن تبریز میگذرد توسعه شهر را از سمت غربی تبریز ممکن میسازد.
انتهای پیام/60002/و30/پ3003