اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

پیشرفت 50 درصدی کنارگذر جنوبی بابل بعد از 8 سال

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر بابل با انتقاد از طولانی شدن زمان اجرای پروژه کنارگذر جنوبی بابل گفت: بعد از گذشت هشت سال، کنارگذر جنوبی بابل تاکنون از پیشرفت فیزیکی 50 درصدی برخوردار است.

پیشرفت 50 درصدی کنارگذر جنوبی بابل بعد از  8 سال

سیف‌الله علی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: جسارت اجرای پروژه‌های کلان و زیربنایی چند سالی است که در نگاه شهرداری نهادینه شد و بهره‌برداری به موقع چندین پروژه بستری فراهم کرد تا شهرداری با مصوبه و پشتیبانی شورای شهر و دیگر مسئولان و همچنین همکاری خوب شهروندان فاز دوم کمربندی 45 متری شرقی دوم به طول حدود سه کیلومتر با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد تومان را در دستور کار خود قرار دهد.

وی با تقدیر از مالکین این منطقه افزود: تاکنون پیشرفت فیزیکی پروژه با برنامه زمان‌بندی متناسب بوده که امیدواریم با تزریق به موقع اعتبار، این پروژه با رعایت همه مشخصات فنی در زمان پیش‌بینی شده به بهره‌برداری برسد.

نائب رئیس شورای شهر بابل عنوان کرد: با درآمد فعلی شهرداری تأمین چنین اعتباراتی از سوی شهرداری به تنهایی امکان‌پذیر نیست و از آنجا که منافع بهره‌برداری این پروژه متوجه تمام هموطنان بوده و این پروژه یک پروژه ملی است طبیعتاً نگاه ملی را طلب می‌کند که ضرورت دارد همه مسئولان استانی و کشوری درک مناسبی از اهمیت بهره‌برداری چنین پروژه‌هایی را داشته باشند.

علی‌نیا در ادامه به شرایط بار ترافیکی شهر بابل اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به این‌که در حال حاضر شهروندان به دلیل تحمل بار سنگین ترافیکی از شرق و غرب کشور و همچنین جاده‌های هراز و فیروزکوه در رنج و عذاب هستند، مطمئناً بهره‌برداری کامل این پروژه نقش مهمی در رفع این مشکل دارد.

وی درباره کنارگذر جنوبی با گلایه شدید از طولانی شدن زمان اجرای این پروژه اظهار داشت: پروژه کنارگذر جنوبی قرار بود 36 ماهه به بهره‌برداری برسد اما پس از هشت سال، پیشرفت فیزیکی کمتر از 50 درصد را دارا است که امیدواریم با قرار گرفتن در ردیف پروژه‌های مهر ماندگار انتظار چندین ساله شهروندان برآورده شود.

علی‌نیا با عذرخواهی از مردم بابل بابت نابسامانی‌های موجود در کوچه‌های شهر بابل یکی از دلایل را مربوط به اختصاص اعتبارات به اجرای پروژه زیربنایی و ماندگار همچون کمربندی شرقی دوم، پل‌های کشوری و ایستگاه آمل، پارک بانوان و پارک ساحلی و پروژه‌های مشابه دیگر دانست و افزود: کوتاه بودن عمر آسفالت به واسطه جاری شدن آب‌های سطحی و فاضلاب‌های شهری، حفاری‌های گسترده و همچنین آماده نبودن بستر برای اجرای آسفالت است که متأسفانه گاهاً اتفاق می‌افتد که امروز کوچه‌ای را آسفالت می‌کنیم و در کمتر از یک سال اهالی آن کوچه به دلایل مذکور برای اصلاح آن مراجعه می‌کنند.

وی کیفیت پایین آسفالت و کوتاهی پیمانکاران را یکی دیگر از دلایل نابسامانی‌های موجود عنوان کرد و گفت: ضرورت دارد توجه لازم از سوی شهرداری لحاظ شود.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شهر بابل با اشاره به ضرورت ایجاد درآمد پایدار و ایجاد راهکار مناسب در این بخش تصریح کرد: چنانچه در آینده نزدیک شاهد درآمد مستمر و پایدار برای اداره شهر نباشیم و چنانچه نقطه اتکا فقط به عوارض باشد، مطمئناً با کاهش ساخت و ساز شهری اداره امور جاری شهرداری هم در آینده‌ای نه چندان دور امکان‌پذیر نخواهد بود.

نائب رئیس شورای شهر بابل ادامه داد: این مشکل در قالب دعوت از سرمایه‌گذاران و تسهیل شرایط حضور این گروه امکان‌پذیر خواهد بود که این امر مستلزم تدوین قوانین و ایجاد شرایط ویژه از سوی مسئولان مربوطه است تا امنیت سرمایه‌گذاری تضمین شود.

انتهای‌پیام/86009/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول