اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم:

خشکسالی بودجه‌ای برای کشاورزان معنا ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: به دلیل اجرای طرح توسعه کشاورزی برای کشاورزان و تولیدکنندگان خشکسالی بودجه‌ای معنا ندارد.

خشکسالی بودجه‌ای برای کشاورزان معنا ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم رضا سیار پیش از ظهر امروز در دیدار آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان گزارشی از وضعیت کشاورزی استان گفت: امسال به طور ظاهری سال خشکسالی بودجه‌ای است ولی این احساس در بین کشاورزان و تولیدکنندگان به دلیل طرح توسعه کشاورزی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر بانک‌ها در زمینه تزریق منابع و تسهیلات برای تأمین زیرساخت‌ها و نقدینگی با بخش کشاورزی نامهربانی کردند بنابراین مراتب گله از طریق استاندار قم پیگیری شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به طرح توسعه کشاورزی با پیگیری رئیس جمهور گفت: منابع این طرح از محل صندوق توسعه ملی تأمین می‌شود و سهم اعتبارات اختصاصی از سال 90 در مجموع 274 میلیارد تومان بوده که بهار امسال به دست ما رسیده است.

وی با اشاره به مزیت‌های این طرح گفت: این طرح شامل همه زیر مجموعه‌های کشاورزی است و در نتیجه جلسات برگزار شده هزار و 21 طرح با اشتغالزایی 2 هزار و 960 نفر شناسایی شده‌ است. 

تسطیح 5 هزار هکتار اراضی کشاورزی

سیار توسعه 2 میلیون هکتاری وسعت زمین‌های کشاورزی را از دیگر مزایای این طرح ذکر کرد و افزود: در استان قم به دلیل عدم وجود منابع آبی جدید امکان این توسعه وجود ندارد.

وی با اشاره به روش‌های بهینه آبیاری گفت: از سال گذشته موفق به هزار کیلومتر لوله‌گذاری و 5 هزار هکتار تسطیح اراضی کشاورزی شدیم که این مسئله از هدر رفت آب جلوگیری می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم خاطرنشان کرد: به دلیل گرمای شدید تابستان و شوری آب امکان استفاده از آبیاری قطره‌ای در استان وجود ندارد ولی استفاده از این روش در باغات امکان پذیر است.

وی ادامه داد: با کمک و همکاری دست‌اندرکاران بخش کشاورزی توانستیم میزان عملکرد در واحد سطح محصولات را حفظ کنیم.

سیار خاطرنشان کرد: در نتیجه اجرای این طرح صرفه‌جویی در مصرف سوخت، مواد اولیه و توسعه 4 هزار و 440 هکتار از اراضی صورت می‌گیرد. 

نظارت‌های لازم بر طرح‌های کشاورزی

وی یادآور شد: نظارت‌های لازم بر اجرای این طرح‌ها صورت می‌گیرد تا اعتبار این طرح‌ها در میانه راه از مسیر اصلی منحرف نشده و سر از بازار سکه و ارز در نیاورد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم عنوان داشت: نظارت‌هایی در زمینه مصرف سم برای محصولات صورت می‌گیرد تا مصرف سم به حداقل برسد و محصولات کشاورزی پس از پایان دوران سم‌زدایی به بازار وارد شوند.

وی یادآور شد: برنامه‌ پنجم توسعه وزارت جهاد کشاورزی را مکلف کرده 50 درصد تمام محصولات زیر پوشش طرح سم‌زدایی قرار گیرند.

انتهای پیام/78003/ج30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول