اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به کاهش بارندگی‌ها

احتمال خشکسالی در برخی نقاط روستایی ملایر وجود دارد

خبرگزاری فارس: مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی ملایر گفت: با توجه به کاهش بارندگی‌ها احتمال خشکسالی در برخی نقاط روستایی شهرستان وجود دارد.

احتمال خشکسالی در برخی نقاط روستایی ملایر وجود دارد

محمدرضا ترکاشوند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با اشاره به اینکه از 208 روستای شهرستان ملایر بیشتر این روستاها از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند، اظهار داشت: کمبود آب و بحران خشکسالی در برخی روستاها در فصل تابستان و پاییز این روستاها را دچار مشکل می‌کند که در این زمینه شرکت آب و فاضلاب نسبت به آب‌رسانی به روستاهای مشکل دراز طریق تانکر در این فصول اقدام کرده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده از ابتدای سال جاری تاکنون توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی ملایر گفت: بازسازی شبکه داخلی روستای جوزان و ساخت مخزن یک هزار متر مکعبی، بازسازی 17 کیلومتر شبکه داخلی، نصب 800 انشعاب با اعتبار 900 میلیون تومان از اقدامات اخیر در این روستا بوده که در دهه فجر افتتاح شده است.

مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی ملایر افزود: در طی سه سال گذشته این روستا مشکل حادی در تأمین آب شرب داشت که با اقدامات انجام گرفته و نصب مخزن مشکلات آن برطرف شد.

وی در ادامه به بازسازی شبکه‌های داخلی آب آشامیدنی برخی روستاها اشاره کرد و افزود: بازسازی شبکه داخلی روستاهای حسین‌آباد شاملو، ده شاکر، کسب و کمازان از سال گذشته آغاز شده که دو روستای ده شاکر و علوی در حال بهره‌برداری و مابقی وارد مدار شده‌اند.

ترکاشوند در ادامه به حل مشکل آب روستای جوراب اشاره کرد و گفت: در این روستا با حفر یک حلقه چاه مکانیکی و اجرای یک‌هزار و 900 متر خط پمپاژ و نصب ترانس ظرف مدت سه ماه مشکل آب مردم روستا حل شد.

*بدهی 500 میلیون تومانی روستاییان به آبفار

وی عنوان کرد: همچنین روستای حسین‌آباد شاملو نیز که آب آن از نظر املاح و طعم نامناسب دچار مشکل بود با حفر یک چاه جدید مشکل این روستا نیز حل شده است.

مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی ملایر عنوان داشت: با توجه به وجود آزمایشگاه فعال در شرکت آب روستایی ملایر هر ماه دوبار آزمایش‌های میکروبی در روستاها انجام می‌شود و تاکنون مشکلاتی در این راستا مشاهده نشده است.

وی در ادامه سحنانش یادآور شد: همچنین برای اعتماد بیشتر در آب روستاها آزمایش‌های شیمیایی نیز در سال دو بار انجام می‌گیرد.

مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی ملایر با بیان اینکه در حال حاضر به کمتر از 10 روستا با تانکر آب‌رسانی می‌شود، عنوان داشت: با توجه به بارندگی‌های کم امسال احتمال خشکسالی در برخی روستاها وجود دارد که این نگرانی ما را دوچندان می‌کند و امیدواریم مسئولان نسبت به این امر احتمالی برنامه‌ریزی‌ها و تدابیر قبلی را داشته باشند.

وی کمبود اعتبارات را یکی از مشکلات عمده این شرکت خواند و افزود: تنها 30 درصد از اعتبارات امسال به این شرکت تخصیص یافته است.

مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی ملایر خاطرنشان کرد: در حال حاضر روستاییان ملایر بیش از 500 میلیون تومان به این شرکت بدهکارند که این امر خدمت‌رسانی در امور آب روستایی را با مشکل مواجه می‌کند.

انتهای پیام/89013/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول