اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ورزقان خبر داد

تصویب ایجاد کارخانه تولید پکتین از ضایعات میوه و مرکبات در ورزقان

خبرگزاری فارس: مدیر جهادکشاورزی شهرستان ورزقان از تصویب ایجاد کارخانه تولید پکتین از ضایعات میوه و مرکبات در شهرستان ورزقان خبر داد.

تصویب ایجاد کارخانه تولید پکتین از ضایعات میوه و مرکبات در ورزقان

به گزارش خبرگزاری فارس از ورزقان، علی علیمحمدی صبح امروز در کارگروه کشاورزی شهرستان ورزقان با اشاره به تصویب چندین مصوبه استانی در جلسه کارگروه از برگزاری هفت جلسه کارگروه در شهرستان با 45 مصوبه و تعداد 750 طرح مصوب برای اشتغال 850 نفر و تصویب 195 طرح بالغ بر 45 میلیارد ریال خبر داد و افزود: در بحث ثبت اشتغال این شهرستان با ثبت 510 مورد اشتغال رتبه نخست استانی را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به رتبه دوم این شهرستان در تولید عسل، به تعداد 51 طرح برای توسعه و پرورش زنبورداری اشاره نموده و افزود: شهرستان ورزقان با دارا بودن رتبه نخست محصول زراعی عدس و با تولید 8 هزار تن در سال 91، برای ایجاد یک واحد بسته‌بندی حبوبات با اعتبار 2 میلیارد و 500 میلیون ریال برنامه‌ریزی کرده است.

علیمحمدی با بیان اینکه برای ایجاد یک کارخانه تولید خوراک دام و طیور با اعتباری بالغ 14 میلیارد ریال تسهیلات لازم مصوب و به بانک عامل معرفی شده است، افزود: ایجاد کشت و صنعت با محوریت آبزی پروری، احداث باغ 60 هکتاری سیب رقم مالینگ، پرواربندی  گوسفند یک هزار راسی و احداث کارخانه تولید پکتین برای استخراج پکتین(یک ماده استراتژیک برای مصارف صنایع دارویی و غذایی) از محصولات پای درختی سیب و پرتقال و تفاله‌ میوه‌های آبگیری شده از مهمترین اقدامات و مصوبات کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان ورزقان است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ورزقان با بیان اینکه تاکنون یک هزار و 308 هکتار از اراضی این شهرستان شناسایی و استعدادیابی شده است ادامه داد: این میزان اراضی شناسایی شده به فارغ التحصیلان و سه شرکت سرمایه‌گذار واگذار می‌شود.

انتهای پیام/60007/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول