اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس:

جوانان شیراز با کمبود فضاهای هنری و تفریحی مواجه هستند

خبرگزاری فارس: استاندار فارس با بیان اینکه برای جوانان شیراز فضاهای هنری و تفریحی بسیار کم داریم، گفت: برخی افکار منجمد از این وضعیت خوشحال هستند.

جوانان شیراز با کمبود فضاهای هنری و تفریحی مواجه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین صادق‌عابدین ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تفکراتی در این استان باعث شده فارس به مشکل برخور کند و فاقد هتل به اندازه کافی، سالن سمینار و اجلاس و اماکن تفریحی برای کودکان و جوانان باشد.

این مسئول اضافه کرد: کسانی که این سخنان را مطرح می‌کنند مشهد و اصفهان را ببینند و با شیراز مقایسه کنند.

وی تصریح کرد: پرتغال یک کنسرسیوم ساختمان‌سازی دارد و تنها بخشی از شیراز که برای سرمایه‌گذاری برای آنها جذابیت دارد، تجاری، خدماتی و تفریحی است.

صادق‌عابدین اضافه کرد: یک عده از اینکه جوانان نتوانند در محیط‌های سالم تفریح کنند خوشحال هستند در حالی که عواقب این مسائل دامن جامعه را گرفته و آسیب‌های بسیاری به وجود می‌آورد.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: این افکار منجمد باعث رکود در شهر شیراز می‌شوند و ما امید داریم که روزی شیراز از این افکار و شب‌نامه‌نویسی‌ها نجات پیدا کند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: 3 هزار و 171 طرح کشاورزی در فارس به مبلغ 890 میلیارد تومان به بانک کشاورزی معرفی شد و به دلیل اینکه این بانک باید آن را به تهران بفرستد در صورت تصویب از منابع صندوق توسعه ملی برای این طرح‌ها استفاده می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در بخش صنعت فارس 64 طرح به ارزش 584 میلیون یورو معادل 2.6 میلیارد دلار با ارزش اشتغال‌زایی 10 هزار نفر ارائه شده که 25 طرح آن تاکنون تصویب شه و 1.5 میلیارد دلار ارزش دارد و برای 3 هزار و 300 نفر اشتغال ایجاد می‌‌کند.

به گفته صادق‌عابدین، این طرح‌های صنعتی به طور عمده در بخش پتروشیمی، نفت و گاز و فولاد بوده و در 23 طرح از منابع صندوق توسعه ملی استفاده شده است.

استاندار فارس ادامه داد: در زمینه استفاده از انرژی‌های نو از جمله سولار، بنا داریم پس از بررسی هزینه، در یکی از شهرستان‌های فارس تمام خانه‌ها از انرژی خورشیدی استفاده کنند.

عقد قرارداد با دو ایالت پاکستان توسط کنسرسیوم برق فارس و انتقال آب از خلیج فارس به جنوب این استان دیگر مواردی بود که صادق عابدین در این نشست به آن اشاره کرد.

وی در پایان از تبلیغات پر هزینه برخی دستگاه‌های شهری در صدا و سیمای ملی انتقاد کرد و احتمال داد برخی از این امور تبلیغات زودهنگام انتخاباتی باشد.

انتهای پیام/ 2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول