اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار صورت می‌گیرد

رونمایی از پهباد فوق سبک بدون سرنشین در شیراز

خبرگزاری فارس: مسئول مرکز علمی پژوهشی ناحیه مقاومت بسیج احمدبن موسی (ع) شیراز گفت: برای نخستین‌بار از پهباد فوق سبک بدون سرنشین در استان فارس رونمایی شد.

رونمایی از پهباد فوق سبک بدون سرنشین در شیراز

سید حسام بوستانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: هواپیمای پهباد بدون سرنشین با وزن یک کیلوگرم و قابلیت انجام حرکات نمایشی و پرواز درجا با برد یک‌هزار متری به وسیله رادیوکنترل زمینی و کشندگی و حمل 10 برابر وزن خود در آسمان شیراز به پرواز درآمد.

وی ادامه داد: ردیابی سیگنال خود و گم نکردن فرستنده و قابلیت نصب دوربین فیلم‌برداری و ارسال دیتا بدون بی‌سیم به زمین و نصب ارابه فرود روی آب از دیگر ویژگی‌های این پهباد است.

مسئول مرکز علمی پژوهشی ناحیه مقاومت بسیج احمدبن موسی (ع) شیراز تصریح کرد: این پهباد بدون سرنشین دارای تاییدیه از دانشگاه شهید باهنر شیراز بوده و توسط بسیجیان نخبه ناحیه مقاومت بسیج احمدبن موسی (ع) شیراز ساخته شده است.

بوستانی در ادامه بیان کرد: علاقمندان می‌توانند برای آموزش علمی و تخصصی، ثبت اختراعات و همچنین ساخت رباتیک پیشرفته، جنگجو و امدادگر به ناحیه مقاومت بسیج احمدبن موسی (ع) شیراز مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: در این مرکز تاکنون ده‌ها دستگاه علمی اختراع و به ثبت رسیده که با حمایت‌های مادی و معنوی در آینده نیز شاهد گسترش تحقیقات پژوهشی خواهیم بود.

مسئول مرکز پژوهشی ناحیه مقاومت بسیج احمدبن موسی (ع) شیراز با اشاره به اینکه مهم‌ترین هدف این مرکز تحقق نظرات مقام معظم رهبری در زمینه اختراع و ثبت دستگاه‌های علمی و پیشرفته است، گفت: اختراع سیستم سه بعدی واقعی صدا و دیگر دستگاه‌های علمی پیشرفته توسط بسیجیان نخبه از دیگر فعالیت‌های این مرکز بوده است.

انتهای پیام/2448/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول