اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی هنری اداره کل ارشاد اسلامی اصفهان:

سینما بهترین ابزار اصلاح سبک زندگی است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی هنری اداره کل ارشاد اسلامی اصفهان گفت: سینما بهترین ابزار برای ارائه الگوی اصلاح سبک زندگی به مردم و مخاطبان است و باید با استفاده صحیح از این ابزار در راه این هدف گام برداریم.

سینما بهترین ابزار اصلاح سبک زندگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی تمنایی در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره فجر اصفهان با اشاره به اینکه در چهارمین جشنواره فجر اصفهان از نظر کمی و کیفی تغییراتی داشتیم، اظهار کرد: سال گذشت در جشنواره فیلم فجر اصفهان شاهد اکران 20 فیلم بودیم که این تعداد امسال با همت سازمان سینمایی کشور به 28 فیلم ارتقا یافت.

وی افزود: از این تعداد 11 فیلم در بخش مسابقه، هشت فیلم در بخش آینه سینمای ایران و 9 فیلم در بخش سینمای نگاه نو حضور داشتند.

معاون فرهنگی هنری اداره کل ارشاد اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه پخش فیلم در جشنواره از حالت آپارات به دیجیتال تبدیل شده است، تاکید کرد: سیستم‌های دیجیتال با سینماهای ما که عمری معادل چهار تا پنج دهه دارند سازگار نیست و به همین دلیل در روزهای نخست شاهد مشکلاتی در پخش فیلم‌ها بودیم که در ادامه این موارد رفع شدند.

وی ادامه داد: اصفهان پس از پایتخت با هفت سینما صدرنشین سینماهای دیجیتال کشور است و پس از اصفهان نیز خراسان رضوی با چهار سینما مقام دوم را دارد.

تمنایی تاکید کرد: هم‌اکنون  سینما قدس نیز به جرگه سینماهای دیجیتال کشور پیوسته است و امیدواریم تا سال آینده تمام سینماهای اصفهان به سیستم دیجیتال مجهز شوند.

وی با بیان اینکه سینما بهترین ابزار و وسیله برای اصلاح سبک زندگی و رسیدن به الگوی ایرانی اسلامی هنر و به ویژه خود سینماست، اظهار کرد: این همان کاری است که در طول چند دهه گذشته غربی‌ها انجام دادند و از ابزار هنری برای تغییر سبک زندگی استفاده کردند و ما نیز اگر از این ابزار در راه هدف خوب استفاده کنیم، می‌توانیم به  تغییر درست سبک زندگی خود در سال‌های آینده امیدوار باشیم.

معاون فرهنگی هنری اداره کل ارشاد اسلامی اصفهان اضافه کرد: ما هنرمندان قابلی در کشورمان داریم اما مشکل اصلی در کشور ما موضوع و محتواست که در قالب فیلمنامه متجلی و باعث ضعیف شدن فیلم‌های سینمایی می‌شود بنابراین لازم است با همت مضاعف در این زمینه گام‌هایی برداریم.

انتهای پیام/63008/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول