اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن ورزش‌های هوایی کشور خبر داد

راه‌اندازی باشگاه‌های ورزشی هوایی در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن ورزش‌های هوایی کشور گفت: به دنبال مصوبه‌ای هستیم که وزارت ورزش اجازه صدور مجوز فعالیت باشگاه‌های ورزش‌های هوایی را بدهد.

راه‌اندازی باشگاه‌های ورزشی هوایی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سردار احمد سلیم‌آبادی امروز در حاشیه مسابقات استانی پاراگلایدرسواری در بندرعباس که به مناسب گرامیداشت شهدای هسته‌ای کشور برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های اقلیمی و جغرافیایی هرمزگان به خبرنگاران گفت: بندرعباس با دارا بودن اقلیم مناسب در نیمه دوم سال، نزدیکی به سواحل و جزایر زیبای خلیج فارس و همچنین در دسترس بودن ارتفاعات گنو به عنوان سایت پروازی، گل سرسبد منطقه خلیج فارس در زمینه ورزش‌های هوایی است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر به دلیل رونق گردشگری در هرمزگان، مردم زیادی طی ایام سال به ویژه در فصل زمستان و بهار به این منطقه سفر می‌کنند که می‌توان با شناساندن و معرفی بیشتر ورزش‌های هوایی در این استان، به صنعت گردشگری نیز رونق بیشتری داد.

به گفته رئیس انجمن ورزش‌های هوایی کشور، پرواز کردن و تماشای جذابیت‌های طبیعی سواحل و جزایر خلیج فارس از آسمان از جمله تجربه‌های بی‌نظیری است که گردشگران همواره آرزوی انجام آن را دارند و مسئولان ذی‌ربط می‌توانند با توسعه ورزش‌های هوایی و فراهم کردن تجهیزات و امکانات پروازی برای اینکه قابل حمل نیز هستند، بسترهای لازم را برای تحقق این خواسته فراهم کنند.

سلیم‌آبادی با بیان اینکه استان هرمزگان هم‌چنین می‌تواند به محل اصلی برگزاری اردوهای تیم ملی ورزش‌های هوایی نیز تبدیل شود، خاطر نشان کرد: به دلیل وجود زیرساخت‌های لازم در بندرعباس و همچنین بهره‌مندی از هوای آرام، می‌توان پرواز‌های ایمنی انجام داد.

رئیس انجمن ورزش‌های هوایی کشور ضمن ستایش استعداد و توانمندی بالای هرمزگانی‌ها در زمینه فراگیری این ورزش پر هیجان گفت: جوانان این منطقه به دلیل برخورداری از ضریب هوشی بالا و همچنین روحیه شجاعت بالا، جهت فراگیری رشته‌های مختلف ورزش‌های هوایی تاکنون استقبال و اشتیاق زیادی از خود نشان داده‌اند که این اقدام آنها قابل تقدیر است.

وی هم‌چنین با اشاره به برگزاری مسابقات جهانی چتر بازی که دو ماه پیش در دوبی برگزار شد، گفت: وقتی در این مسابقات حضور یافتم بسیار حسرت خوردم که چرا بندرعباس میزبان مسابقات جهانی ورزش‌های هوایی نباشد.

سلیم‌آبادی ضمن بیان این مطلب که به دنبال اخذ مصوبه‌ای از وزارت ورزش برای راه‌اندازی باشگاه‌های ورزش‌های هوایی هستیم، گفت: می‌توان با رسیدن یک درک مشترک بین انجمن ورزش‌های هوایی و مسئولان ذی‌ربط، با راه‌اندازی باشگاه‌های ورزشی و در اختیار قرار دادن تجهیزات پروازی، این رشته مهیج را در استان هرمزگان توسعه داد.

وی ادامه داد: هم‌چنین تیم‌های پروازی ما می‌توانند به عضویت سازمان‌های دیگر هم‌چون هلال احمر درآیند تا دو طرف بتوانند از ظرفیت‌های هم‌دیگر استفاده کنند.

وی معتقد است: سرمایه‌گذاری باشگاه‌ها و نهادهای مختلف همچون شهرداری در زمینه ورزش‌های هوایی نوعی کارآفرینی محسوب می‌شود، زیرا این کار به دلیل جذابیت‌های زیاد این رشته و حجم بالای متقاضیان و گردشگران علی‌رغم وضعیت تورمی و ارزی کشور، توجیه اقتصادی دارد و بازگشت سرمایه در دوره‌ای نه‌چندان طولانی صورت می‌گیرد.

رئیس انجمن ورزش‌های هوایی کشور هم‌چنین با اشاره به نوپا بودن این رشته ورزشی خواستار شناساندن بیشتر آن به مردم توسط رسانه‌ها شد و گفت: از سوی دیگر با عضویت ما در سازمان‌های بین المللی و  هم‌چنین حضور در عرصه‌های قهرمانی بین المللی می‌توان سکوهای جهانی و آسیایی را فتح کرد.

انتهای پیام/88007/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول