اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان:

کمیته ملی پارالمپیک در مجلس تصویب شود

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان خواستار تصویب کمیته ملی ‌پارالمپیک در مجلس توسط نمایندگان شد و گفت: تصویب این کمیته کمک به تقویت ورزش جانبازان و معلولان است.

کمیته ملی پارالمپیک در مجلس تصویب شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت محمود خسروی‌وفا در حاشیه مجمع هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان استان بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود 80 هزار ورزشکار سازمان ‌یافته در کشور وجود دارد که از این تعداد شش هزار نفر در بخش قهرمانی فعالیت می‌کنند و 400 نفر در میدان‌های ملی حضور دارند که ممکن است با 10 فدراسیون برابری داشته باشد.

وی افزود: برای سال آینده 150 اعزام به مسابقات آسیایی مالزی داریم که این افراد از بین 400 نفر فعال در میدان‌های ملی انتخاب می‌شوند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان با اشاره به برگزاری چهارمین جلسه ستاد پارالمپیک برزیل در تهران، اضافه کرد: برنامه‌‌های لازم برای برزیل، پارآسیایی و جوانان آسیا نیز در این جلسه مورد بررسی و برنامه‌ریزی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه انتظار از این فدراسیون بسیار بالاست، گفت: به همین دلیل از تمام ظرفیت‌ها برای حضور در میدان‌های ورزشی استفاده می‌کنیم.

خسروی‌وفا تیم والیبال نشسته معلولان و جانبازان را در چهار گروه سنی دارای بالاترین رتبه جهان و آسیا عنوان کرد.

وی برگزاری جشنواره پارالمپیک در ایران برای مسئولان جهانی را به دلیل حضور 30 هزار معلول در یک روز اقدامی بزرگ دانست.

رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان، برگزاری جشنواره کشف استعدادهای ورزشی معلولان را با شرکت 400 نفر افراد شرکت ‌کننده در مشهد دو روز پس از پایان پارالمپیک لندن را از افتخارات این فدراسیون ذکر کرد.

وی برنامه‌ریزی روی جوانان را از برنامه‌های مهم سال آینده این فدراسیون نامید و اذعان کرد: برگزاری اردوهای متداول برای حضور در بازی‌های آسیایی نوجوانان و اردوی بسکتبال با ویلچر برای حضور در بازی‌های آسیایی ترکیه از مهم‌ترین برنامه‌های سال آینده است.

* ضرورت تصویب کمیته ملی ‌پارالمپیک در مجلس

خسروی‌وفا با اشاره به ارائه طرح تصویب کمیته ملی پارالمپیک به عنوان یک نهاد مستقل غیر دولتی در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: اگر این طرح با حمایت نمایندگان که همواره حامی ما بوده‌اند تصویب شود یک جایگاه پایدار برای تقویت ورزش معلولان و جانبازان در سال‌های آینده محسوب می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه مجلس به این طرح واکنش خوبی نشان داده است، افزود: با تصویب طرح مذکور، ورزش در بین معلولان و جانبازان توسعه بیشتری می‌یابد.

این مسئول اجرای برنامه‌های آموزشی، مسابقات قهرمانی کشور، حضور در بازی‌های کسب سهمیه و ورودی پارالمپیک و مسابقات جهانی را از برنامه‌های مهم در سال آینده ذکر کرد.

وی با بیان اینکه سال 92 سال پایه‌ریزی برنامه‌های مسابقات آسیایی است خاطر نشان کرد: برای کسب موفقیت در مسابقات انتخابی فوتبال جهانی و نیز سهمیه پارالمپیک تلاش می‌شود.

* ضرورت استفاده از ظرفیت‌های علمی ورزش معلولان و جانبازان در فدراسیون

خسروی‌وفا ادامه داد: از معلولان و جانبازانی که فارغ‌التحصیلان رشته‌های تربیت بدنی هستند برای ورزش معلولان و جانبازان در فدراسیون استفاده می‌شود.

وی این افراد را سرمایه‌هایی برای فدراسیون دانست و یادآور شد: از ظرفیت افراد علمی و ورزشکار در ورزش جانبازان و معلولان استفاده می‌شود.

انتهای پیام/84002/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول